اگر چه در سه سال اخیر اتفاقات مهمی در سطح کشوری و منطقه ای و جهانی رخ داده اما سه سال زمان زیادی برای فراموش کردن اتفاقات یک دهه اخیر مدیریت شهری نیست و مردم تهران نیز دچار آلزایمر نشده اند و عملکرد شورای شهر سابق را همواره به عنوان یک کابوس مقابل چشم دارند.
به گزارش تابناک به نقل از نیمروز، اگرچه مردم عملکرد کابوس وار شورای شهر سابق را از یاد نبرده اند اما صرفا جهت یادآوری به آقای میرلوحی برخی اقدامات مهم شورای شهر سابق را مرور می کنیم تا ایشان که به نظر دچار فراموشی ناشی از کهولت سن شده اند به یادآورند میراثی را که در ذهن مردم بر جای گذاشته اند.
یکی از مهمترین ایده های شورای شهر سابق که از قضا آقای میرلوحی هم تئوریسین آن و مدافع جدی آن بود ایده پولی کردن تونل ها واتوبان های پایتخت بود، البته نکته جالب اینکه آقای میرلوحی و دوستانشان نیت کرده بودند تونل ها و بزرگراه هایی که در دوران محمد باقر قالیباف در تهران ساخته شده بود را پولی کنند شاید به دو دلیل نخست اینکه در دوران خودشان تونل و بزرگراه مهمی به بهره برداری نرسیده بود و دلیل دوم هم احتمالا بدنام کردن میراث های ماندگار دوران شهرداری قالیباف بوده است.
محمود میرلوحی از اعضای شورای شهر تهران در همان مقطع رای آوردن این لایحه را محتمل دانسته و میگوید اگر بخواهیم دست از فروش باغها برداریم، اگر بخواهیم دیگر تراکمفروشی نداشته باشیم ، نیازمند تعریف منابع درآمدی جایگزین هستیم و مجبوریم روشهای جدید ایجاد منابع پایدار را شناسایی کنیم !
مدیریت شهری سابق که یک روز در هفته را به دوچرخه سواری مدیرانش اختصاص داده بود تصور می کرد شهروندان تهرانی با مشاهده شهردار وقت در حال دوچرخه سواری همه پا به رکاب می شوند و بر اساس همین ذهنیت تخیلی بودجه های شهر صرف ایجاد مسیرهای عجیب و مضحک برای دوچرخه سواری شد در حالی که دوچرخه سواری برای حرکت وجود نداشت و این مسیرها در عمل یا به مسیر ویژه موتور سواری تبدیل و یا به پارکینگ مبدل شدند .
از جمله این مسیرها می توان به مسیر دوچرخه سواری میرداماد و یا مسیر دوچرخه سواری میدان شهدا تا بوستان سرخه حصار اشاره کرد و یا ایده تخیلی تر ایجاد مسیر دوچرخه سواری در اتوبان همت که نشان می دهد مسئولان وقت نه شناختی از اتوبان همت داشته اند نه مسافت میدان شهدا تا سرخه حصار .
شهروندان تهرانی همچنین فراموش نکرده اند شورای شهر سابق به عنوان شورای تغییر نام، مورد تمسخر قرار می گرفت چرا که خروجی روتینجلسات شورا تصمیم گیری درباره عوض کردن اسم خیابان ها و معابر شده بود.
ایده های کابوس وار و ضدانسانی شهردار و شورای شهر وقت مبنی بر لزوم گران کردن پایتخت برای فرار کردن جمعیت از هزینه های زندگی در تهران تنها ابتکار مدیران اصلاح طلب برای کاهش ترافیک تهران بود .
شهروندان تهران فراموش نکرده اند پروژه های مدیریت شهری وقت به قدری نازل شده بود که برای تغییر جهت خیابان نجات الهی شامل قراردادن نیوجرسی در ابتدای خیابان نجات الهی، افتتاحیه و مراسم بریدن روبان با حضور مسئولان برگزار و شیرینی و شربت پخش شد!