برقراری پرواز اختصاصی برای مسافران اروپا از ایران به ترکیه / سرگردانی و هزینه اضافی برای مسافران!

رکنا دوشنبه 30 مهر 1403 - 13:10
رکنا اقتصادی: هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در حالی از برقراری یک پرواز در روز از تهران به استانبول برای مسافران کشورهای عضو اتحادیه اروپا خبر داده است که بعد از لغو پروازهای ایران ایر به اروپا، مسافران سرگردان و هزینه های آنها افزایش یافته است.
برقراری پرواز اختصاصی برای مسافران اروپا از ایران به ترکیه / سرگردانی و هزینه اضافی برای مسافران!

به گزارش رکنا، حسام قربانعلی، سخنگوی شرکت ایران ایر گفت: با هدف تسهیل سفر و کاهش نگرانی مسافران اروپایی، در اولین فرصت یعنی از ۲۴ مهرماه سال جاری روزانه پروازهایی را در مسیر تهران به فرودگاه استانبول و بالعکس برقرار کردیم.

قربانعلی درخصوص استفاده از این پرواز گفت: مسافران برای استفاده از این پرواز با مراجعه به درگاه‌های تهیه بلیت از جمله دفاتر مسافرتی، دفاتر فروش “هما” یا دفتر فروش تلفنی "هما" به شماره ۰۲۱۴۶۶۲۱۸۸۸ می‌توانند بلیت این مسیر را با پایین ترین نرخ  تهیه کنند.

سخنگوی "هما" درباره مدت زمان بازپرداخت بهای بلیت مسافران مسیرهای باطل شده گفت: با توجه به اینکه پرداخت مبلغ بلیت باید به حساب مسافر واریز شود، گردش این فرایند بین ۳ تا ۵ روز زمان لازم دارد.

به گزارش رکنا، لغو پروازهای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما)، ماهان و ساها به کشورهای عضو اتحادیه اروپا در پی تحریم این شرکت ها توسط اتحادیه اروپا که روز دوشنبه 23 مهر ماه صورت گرفت، هم اکنون هزینه مسافران را افزایش داده است و مسافران در ایران باید برای سفر به کشورهای اروپایی ابتدا به ترکیه و از آنجا به مقصد نهایی سفر کنند. البته این وضعیت مسافرانی است که قصد پرواز از تهران به استانبول را دارند و وضعیت مسافران کشورهای اروپایی در استان های دیگر مشخص نیست. یعنی مسافرانی که در دیگر شهرهای ایران قصد سفر به کشورهای اروپایی را دارند و می خواهند با پرواز اختصاصی ایران ایر سفر کنند، باید ابتدا به تهران و از تهران به استانبول و در آخر از استانبول به کشورهای اروپایی سفر کنند.

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.