با چهارمین دبل فصل/ عبور از مولر: لوا جواب کین و بایرن را داد!

ورزش سه دوشنبه 30 مهر 1403 - 13:18
تنها یک روز بعد از هت تریک هری کین برابر اشتوتگارت، ستاره لهستانی بارسا پاسخ او و باشگاه سابقش را داد.

به گزارش "ورزش سه"، روبرت لواندوفسکی دوباره یک دبل دیگر ثبت کرد، یک روز پس از هت تریک ستاره انگلیسی بایرن و حالا در یک رکورد از اسطوره‌ای چون گرد مولر نیز پیشی گرفته است.

لواندوفسکی نیازی به اثبات ارزش های خود ندارد؛ نه در لالیگا و نه در اروپا. او آن‌قدر درخشیده که با گذشت سال‌ها، تفنگ گلزنی‌اش هرگز از فشنگ خالی نمی‌شود. او به سویا دو گل زد، درست چند روز قبل از اینکه با بایرن در لیگ قهرمانان روبرو شود. هری کین تیم آلمانی را با یک هت تریک فوق‌العاده در برتری ۴-۰ مقابل اشتوتگارت در ورزشگاه آلیانز آرنا احیا کرد و به این تیم روحیه ای عالی قبل از مصاف چهارشنبه شب برابر بارسا داد.

برخی از بازیکنان روند یک بازی را تعیین می‌کنند و لواندوفسکی و کین در حمله غیرقابل توقف هستند، هرچند داستان لوا متفاوت است.

او با ۳۶۶ گل، سومین گلزن تاریخ لیگ‌های بزرگ است، پس از مسی (۴۹۶ گل) و کریستیانو رونالدو (۴۹۵)، و از اسطوره بایرن، گرد مولر که ۳۶۵ گل زده، پیشی گرفته است. او برای رسیدن به رتبه اول هنوز راه زیادی دارد اما با حس گلزنی ذاتی‌اش، چیزی غیرممکن نیست.

در یک بازی که انتظار می‌رفت سخت باشد و به آرامی حل و فصل شد، لواندوفسکی سویا را در میان توپ و دیوار قرار داد. او با تبدیل یک پنالتی، که دومین گل پنالتی از سه پنالتی‌ این فصلش بود، مسیر برای یک برد پرگل را هموار کرد و دقایقی بعد او گل سوم بارسا را نیز با ثمر رساند.

2097697
2097698

لوا با وجود فشار و ضربه‌ای که در دو بازی ملی اخیر تجربه کرد، به عنوان بازیکن ثابت به میدان رفت و چهارمین دبل فصلش (ولنسیا، ویارئال، یانگ بویز و سویا) را ثبت کرد که به آن یک هت تریک برابر آلاوس نیز افزوده می‌شود. او در تنها ۱۲ بازی رسمی چهارده گل زده است. فلیک دوباره او را برای مدیریت دقایق و استراحت دادن تعویض کرد. او در تمام بازی‌ها به عنوان بازیکن ثابت بازی کرده، اما در هفت مورد تعویض شده است. با نزدیک شدن به دو بازی با بایرن و رئال، سرمربی آلمانی او را برای جلوگیری از آسیب‌های غیرضروری تعویض کرد.

با این دو گل، لواندوفسکی اکنون ۱۴ گل این فصل را زده است، ۱۲ گل در لالیگا و دو گل دیگر در لیگ قهرمانان. از ۱۰ هفته، او در ۷ بازی (ولنسیا، اتلتیک، الاوس، ویارئال، ختافه، یانگ بویز و سویا) به گل رسیده و در ۶ مورد از آن‌ها اولین گل را زده است، که پنج مورد آن‌ها در لالیگا بوده‌ است: والنسیا، ویارئال، ختافه، آلاوس و سویا.

منبع خبر "ورزش سه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.