منتظر نظر نهایی برای بازگشت/ ستاره جنجالی به توخل زنگ زد: حرف آخر را بزن!

ورزش سه دوشنبه 30 مهر 1403 - 13:47
میسون گرین‌وود از اتحادیه فوتبال انگلیس و توماس توخل درخواست کرده تا در مورد بازگشت او به تیم ملی نظر نهایی را بدهند.

به گزارش "ورزش سه"، روزنامه سان امروز گزارش داد، میسون گرینوود که از تابستان به المپیک مارسی پیوسته، در تلاش است تا گزینه‌های خود را برای بازگشت به تیم ملی انگلیس پس از آمدن توماس توخل به عنوان مربی جدید بررسی کند. جامائیکا، گزینه‌ی دوم او محسوب می شود.

استخدام توماس توخل به عنوان سرمربی جدید انگلیس واکنش‌های زیادی را در بریتانیا به همراه داشت، چه مثبت و چه منفی. ورود یک مربی جدید به کادر فنی سه شیرها، حتی اگر ملیت انگلیسی نداشته باشد، فرصتی جدید برای بازیکنانی است که در دوران گرت ساوت‌گیت و همچنین لی کارزلی جایی در برنامه‌ها نداشتند و حالا امیدوارند پیراهن کشورشان را بپوشند. یکی از این بازیکنان، میسون گرین‌وود است.

به گفته‌ی روزنامه بریتانیایی «سان»، بازیکن فعلی مارسی، که قبلاً در منچستریونایتد و ختافه بازی کرده، «می‌داند که شانس‌هایش برای بازگشت به تیم ملی انگلستان بسیار کم است، اما می‌خواهد با اتحادیه فوتبال و شخص توماس توخل مشورت کند تا ببیند آنها چه نظری دارند. او مصمم است در بالاترین سطح بازی کند و این به معنای حضور در جام جهانی است».

در سال 2020، گرت ساوت‌گیت میسون گرین‌وود را برای اولین بار به تیم ملی انگلیس دعوت کرد. دوازده دقیقه‌ای که او در برابر ایسلند بازی کرد، اولین و تاکنون تنها حضورش با پیراهن سه شیرها بود. اگرچه در سال 2023 اتهامات مربوط به تلاش برای تجاوز، تعرض و رفتار کنترل‌کننده از او برداشته شد، منچستریونایتد تصمیم به قطع همکاری با این استعداد جوان گرفت. میسون گرین‌وود تحت هدایت خوزه بوردالاس در ختافه دوباره به مسیر حرفه‌ای خود ادامه داد و مارسی در تابستان گذشته 26 میلیون یورو برای جذب او پرداخت کرد.

در شرایطی دیگر، پنج گلی که او در هفت بازی اولش در لیگ یک فرانسه به ثمر رسانده، ممکن بود دوباره درهای تیم ملی انگلیس را به روی او باز کند، اما لی کارزلی، که بعد از استعفای گرت ساوت‌گیت پس از پایان یورو 2024 به عنوان سرمربی موقت منصوب شد، در یک کنفرانس مطبوعاتی در فیفا دی سپتامبر گفت: «او بازیکنی نیست که ما به آن فکر کنیم. من از وضعیت گرین‌وود آگاه هستم، اما ما دعوت از او را در نظر نگرفته ایم».

اگرچه میسون گرین‌وود به طور رسمی از طرف انگلیس وتو نشده، اما این مهاجم 23 ساله در برنامه‌های گرت ساوت‌گیت جایی نداشت. به همین دلیل، ورود توماس توخل فرصتی آخر برای او فراهم می‌کند.

سان نوشته است که اگر انگلیس همچنان او را نخواهد، به جامائیکا تغییر مسیر خواهد داد و سعی خواهد کرد به این طریق به جام جهانی 2026 برسد.

منبع خبر "ورزش سه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.