آغاز فصل تازه همکاری‌ها در جهت وفاق ملی

صدا و سیما دوشنبه 30 مهر 1403 - 13:57

آغاز فصل تازه همکاری‌ها در جهت وفاق ملی
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، در ابتدای این دیدار محسن برمهانی معاون سیما، توجه به فیلم‌های سینمایی، پویانمای، مستند و نیز، آثار با ارزش فرهنگی و ملی را بخشی از مسئولیت‌های شبکه‌های تلویزیونی برشمارد و ضمن توضیح موضوع وفاق ملی و اهمیت همکاری دستگاه‌های فرهنگی گفت: نمایش آثار سینمای ایران که با معیار‌های تلویزیون همخوانی دارد، می‌تواند علاوه بر دیده شدن این آثار به رونق سینما نیز بیانجامد.

وی با اشاره به اینکه اشتیاق و عزم جدی برای همکاری‌های مشترک مابین سینما و سیما وجود دارد، به اهمیت حمایت از آثار فرهنگی سینمای ایران همچون پخش تیزر و تبلیغات فیلم‌های سینمایی اشاره کرد و افزود: ممکن است به این آثار در فضای تجاری و بخش خصوصی توجهی نشود، اما به عنوان آثاری قابل اعتنا، برای مخاطبان جذاب و دیدنی است و باید به این نوع آثار توجه کرد.

برمهانی در ادامه با ابراز امیدواری نسبت به افزایش خدمات مشترک سینمای ایران به سیما و متقابلا سیما به سینما، در دولت چهاردهم، عنوان کرد: جذب مخاطب در تلویزیون و سینما، با هدف توجه به آثار بومی و ملی و فیلم‌های فرهنگی، اتفاقی است که باید برای آن برنامه‌ریزی و تلاش کرد. تهیه بسته‌های نمایشی، توجه به فیلم‌های سینمای ایران در جدول پخش شبکه ها، راه‌اندازی پویش‌های تبلیغاتی و ... به افزایش مخاطبان سینما کمک خواهد کرد.

در ادامه این دیدار؛ رائد فریدزاده معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان سینمایی با تشکر از حضور محسن برمهانی و هیات همراه و ابراز خرسندی از آغاز مسیری تازه برای همکاری و تعامل بیشتر مابین نهاد‌های فرهنگی، تصریح کرد: امیدوارم همگرایی نهاد‌ها و ارگان‌ها منجر به تجمیع قوا و همچنین، شوق، اراده و برنامه‌ریزی شود و نقاط ضعف و کاستی‌ها را بر طرف کرده و در نهایت با تقویت ساختارها، به ارتقای کیفیت تولیدات سینما و سیما بیانجامد.

فریدزاده رفع موانع همکاری مابین تلویزیون و سینما را از جمله برنامه‌های سازمان سینمایی در دوره جدید اظهار کرد وگفت: همکاری تلویزیون با سینما، منجر به کارآفرینی، رونق و وسعت بازار کار در عرصه صنعت تصویر ایران خواهد شد و باید از آن استقبال کرد. بحث‌ها و جزئیات فراوانی در زمینه این همکاری و دستاوردهایش وجود دارد که به مرور به آن خواهیم پرداخت و برای حل مسائل فی‌مابین تلاش خواهیم کرد.

رئیس سازمان سینمایی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اهمیت همکاری سینما و تلویزیون در بهبود کیفیت نهایی محصولات و جلب نظر مخاطب افزود: انعکاس برگزاری جشنواره‌ها و رویداد‌های ملی و بین‌المللی مختلف در تلویزیون می‌تواند منشا حرکت و خلاقیت فراوان باشد، حمایت از این رخداد‌های ملی و هنری، توجه مخاطبان به آنها را بیشتر کرده و به همان نسبت به ایجاد انگیزه، شور و امید و نیز، رونق این نوع فعالیت‌ها در جوانان و نسل امروز کمک خواهد کرد.

وی افزود: حمایت از سینمای فرهنگی و هنری، بخش دیگری از اتفاق‌هایی است که می‌تواند با مشارکت تلویزیون رونق بیشتری پیدا کند، توجه به این آثار، پنجره‌ای تازه برای دیده شدن آنها ایجاد، و تولید آثاری مبتنی بر اندیشه با بهره‌گیری از وجوه متکثر و متنوع بیان هنری را افزایش می‌دهد.


منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.