دبیرکل اتحادیه عرب وارد بیروت شد

عصر ایران دوشنبه 30 مهر 1403 - 14:16
دبیرکل اتحادیه عرب در سفر چند ساعته خود با «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان، «نجیب میقاتی»، نخست وزیر لبنان و «ژوزف عون» فرمانده ارتش دیدار خواهد کرد.
دبیرکل اتحادیه عرب امروز(دوشنبه) وارد بیروت شد تا با مسؤولان لبنانی دیدار و رایزنی کند.
 
به گزارش ایسنا، «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب امروز(دوشنبه) وارد بیروت شد تا با مسؤولان لبنانی دیدار و درباره تحولات این کشور رایزنی کند.
 
ابوالغیط در سفر چند ساعته خود با «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان، «نجیب میقاتی»، نخست وزیر لبنان و «ژوزف عون» فرمانده ارتش دیدار خواهد کرد.
 
از سوی دیگر یکشنبه «بدر عبدالعاطی» وزیر خارجه مصر در تماس تلفنی با «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان حمایت کامل قاهره از لبنان در این شرایط حساس را اعلام کرد.
 
این اقدام در راستای دستورات «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهور مصر درباره پیگیری وضعیت لبنان و ارتباط با رهبران لبنانی برای ارائه کمک‌های لازم صورت گرفت.
 
نبیه بری از عبدالفتاح السیسی به دلیل حمایت سیاسی و انسانی مصر از لبنان در این شرایط حساس قدردانی کرد.
 
۲ طرف در این تماس تلفنی درباره تحولات کنونی لبنان و تلاش‌های مصر برای مهار تنش در منطقه گفت‌وگو کردند.
 
وزیر خارجه مصر نقض حاکمیت لبنان توسط رژیم صهیونیستی را محکوم و مخالفت خود را با لطمه زدن به حاکمیت لبنان و تمامیت ارضی آن اعلام کرد.
 
وی درباره تلاش‌های مصر برای آتش‌بس در منطقه صحبت کرد و نسبت به تشدید تنش در منطقه هشدار داد.
 
وزیر خارجه مصر همچنین حمله ارتش رژیم صهیونیستی به ارتش و تاسیسات لبنان و همچنین نیروهای حافظ صلح سازمان ملل در جنوب لبنان (یونیفل) را محکوم کرد.
 
عبدالعاطی بر اهمیت انجام وظایف موسسات ملی لبنان از جمله ارتش این کشور و لزوم پایبندی تمام طرف‌ها به اجرای قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنیت تاکید کرد.
 
وزیر خارجه مصر بر اهمیت اتحاد تمام طرف‌های ذیربط برای انتخاب یک رئیس جمهور توافقی در لبنان در سریع‌ترین زمان ممکن تاکید کرد.
 
وی همچنین بر ادامه تلاش‌های مصر برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به ملت لبنان تاکید کرد.
 
از سپتامبر گذشته رژیم صهیونیستی بمباران مناطقی در لبنان به بهانه هدف قرار دادن پایگاه‌های حزب‌الله را تشدید کرده است.
 
حملات رژیم صهیونیستی شامل ضاحیه جنوبی بیروت، جنوب، البقاع، مناطقی در جبل لبنان و شمال و حتی مرکز بیروت بوده است. ارتش رژیم صهیونیستی همچنین عملیات زمینی را در جنوب لبنان انجام داده است اما در سایه مقاومت شدید نیروهای حزب‌الله نتوانسته به هیچ پیشروی دست یابد.
 
این رژیم به دنبال عقب راندن نیروهای حزب‌الله به شمال رود لیتانی برای ایجاد یک منطقه حائل در مرزها خالی از افراد مسلح برای بازگرداندن شهرک‌نشینان صهیونیست به شمال فلسطین اشغالی است.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.