کارنامه سرخ بورس در مهر با تنها ۸ روز مثبت/ ادامه تامین مالی دولت از بورس با عرضه سنگین اوراق

افکار نیوز دوشنبه 30 مهر 1403 - 14:18
شاخص کل بورس تهران امروز با عقب‌نشینی ۱۳ هزار واحد تنها ۷ هزار واحد با از دست دادن ابرکانال ۲ میلیون واحدی فاصله دارد.

آخرین روز از مهرماه در بازار سرمایه با تداوم ریزش شاخص‌‌ها دنبال شد تا در نهایت پرونده مهر در 22 روز معاملاتی با ثبت تنها 8 روز مثبت برای شاخص کل بسته شود. امروز 30 مهرماه  شاخص کل، با ثبت افت 0.68 درصدی در محدوده دو میلیون 7هزار و 281 واحد ایستاد و شاخص هموزن نیز با افت 0.57 درصدی در محدوده 665 هزار و 937 واحد به کار خود پایان داد.

کارت

شاخص کل فرابورس نیز 0.64 درصد افت کرد و در محدوده 21 هزار و 199 واحد به کار خود پایان داد و شاخص هموزن فرابورس نیز با کاهش ارتفاع 0.85 درصدی واحدی در کانال 116 هزار و 608 هزار واحد آرام گرفت.

کارت

 

ارزش کل معاملات امروز بازار 252هزار و 532 میلیارد تومان بود که از این مبلغ 2هزار و 845 میلیارد تومان مربوط به معاملات خرد سهام  و حق تقدم بود. اما در حالی که صیدی، رییس سازمان بورس روز گذشته در جلسه ستاد اقتصادی دولت بر لزوم ارائه جدول زمان‌بندی عرضه اوراق دولتی در بازار سرمایه تأکید کرده بود امروز 96 درصد از ارزش معاملات بازار سهام به اوراق مشارکت اختصاص داشت و شاهد عرضه 242 هزار و 936 همتی اوراق در بورس بودیم.

کارت

از طرفی طلا تحت تاثیر قیمت‌های جهانی و رشد دلار کماکان مقصد اصلی سرمایه گذارانی است که از تورم و بحران ترس دارند و نرخ بهره بالا هم نتوانسته جلوی حرکت سرمایه‌های خرد به سمت طلا را بگیرد و شکسته شدن ورود پول به بازار طلا اتفاقی تکراری است. صندوق‌های طلا از ابتدای مهرماه به استثنای امروز 7 هزار و 190 میلیارد تومان پول حقیقی جذب کرده‌اند و ️ارزش دارایی‌های تحت تملک صندوق‌های طلا نیز تا دیروز به بیش از 70 هزار میلیارد تومان رسیده است.

کارت

منبع خبر "افکار نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.