بررسی مساله اسرا در نشست کابینه سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی

خبرگزاری ایسنا دوشنبه 30 مهر 1403 - 14:35
رسانه‌های عبری فاش کردند که در نشست سیاسی و امنیتی کابینه رژیم صهیونیستی مسأله مربوط به اسرا مطرح شد.

به گزارش ایسنا، روزنامه عبری یدیعوت آحارونوت نوشت که وزرای کابینه سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی از واکنش ضعیف ارتش به پهپاد اصابت کرده به منزل بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی انتقاد کردند.

طبق نوشته این روزنامه عبری، وزرای کابینه سیاسی و امنیتی در نشست خود که ۶ ساعت به طول انجامید درخصوص حمله به ایران بحث و گفت‌وگویی انجام ندادند.

این روزنامه عبری همچنین نوشت، کابینه سیاسی و امنیتی مسأله مربوط به اسرا، اوضاع انسانی و هشدار آمریکا درباره نوار غزه را مورد بررسی قرار دادند.

روزنامه یدیعوت آحارونوت همچنین فاش کرد که وزیران نسبت به امکان دستیابی به توافق برای بازگرداندن اسرا ابراز خوشبینی کردند.

روزنامه مذکور نوشت، میان وزرا این تفاهم وجود دارد که قطر به میانجی اصلی برای دستیابی به توافق با حماس تبدیل شده است.

در همین رابطه، شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد، طرف‌های امنیتی، وزرا را درجریان عدم تغییر موضع جنبش حماس درقبال معامله تبادل اسرا پس از به شهادت رسیدن یحیی السنوار قرار دادند.

این شبکه رژیم صهیونیستی همچنین گزارش داد که حماس بر موضع خود از زمان سخنرانی جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا پافشاری دارد و سطوح سیاسی در حال بررسی راه‌هایی برای ایجاد فضایی جهت مانور هستند.

مذاکرات آتش ‌بس غزه به دلیل لجاجت و پافشاری نتانیاهو بر ادامه جنگ به بن‌بست رسیده و ارتش این رژیم همچنان به حملات خود علیه غزه ادامه می‌دهد و اخیرا جنایت‌ها در مناطق شمال نوار غزه و محاصره آن را تشدید کرده است.

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه اعلام کرده بود آنتونی بلینکن، وزیر خارجه خود را به فلسطین اشغالی خواهد فرستاد تا پس از شهادت «یحیی السنوار»، رهبر سیاسی حماس، برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه تلاش کند. بایدن پس از ورود خود به آلمان به خبرنگاران گفته بود: زمان آن رسیده که این جنگ پایان یابد و این گروگان‌ها برگردند و این کاری است که ما آماده انجام آن هستیم و آنتونی بلینکن را به اسرائیل می‌فرستم. این سفر ظرف چهار یا پنج روز انجام می‌شود.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.