وینچیچ برای بارسا-بایرن/ داوری که بارسلونا را به لیگ اروپا فرستاد!

ورزش سه دوشنبه 30 مهر 1403 - 14:40
یوفا داوری را برای بازی حساس بارسا-بایرن تعیین کرده است که آبی و اناری ها یک خاطره بسیار تلخ از او دارند.

به گزارش "ورزش سه"، به نقل از موندودپورتیوو، روز چهارشنبه، داور این مسابقه، اسلاوکو وینچیچ اسلونیایی خواهد بود، که در آن بازی (1-0) از لیگ قهرمانان دو فصل پیش، گل قانونی پدری را به دلیل هند تصادفی آنسو فاتی باطل کرد و یک پنالتی واضح از دومفرایس در دقیقه آخر نادیده گرفت.

در VAR، البته فن بوکل که بیشتر به وینچیچ ضرر رساند تا کمک کند، حضور نخواهد داشت. او در آن شب دو سال پیش، بارسا را به لیگ اروپا فرستاد.

2097731

 این بازی سومین هفته از این دوره جدید لیگ قهرمانان است و همچنین رویارویی احساسی هانسی فلیک برابر تیم سابقش نیز خواهد بود. وینچیچ برای بارسلونا یادآور خاطرات بدی است، هرچند برای تیم ملی اسپانیا و تیم‌های اسپانیایی مانند رئال مادرید خوب بوده است.

او تنها یک بار برای بارسلونا در اروپا سوت زده است. این اتفاق در مرحله گروهی فصل 23-2022 رخ داد که تیم آن زمان ژاوی هرناندز با داوری بسیار جنجالی 1-0 شکست خورد. این داوری با نتایج بد قبلی بارسا همراه شد و در نهایت این تیم با کسب رتبه سوم و حذف از لیگ قهرمانان، به لیگ اروپا رفت.

2097730

وینچیچ در تاریخ 4 اکتبر 2022 قضاوتی بحث برانگیز داشت تا جایی که خشم ژاوی در کنار زمین را باعث شد. مربی وقت بارسا با کارت قرمز وینچیچ از بازی اخراج شد و بعد از بازی مصاحبه بسیار تندی نیز انجام داد.

بارسا معتقد است یک گل و یک پنالتی از وینچیچ طلبکار است. در دقایق پایانی دومفرایس نه تنها بازوی خود را به طور غیرطبیعی بالا برد، بلکه مانع یک شوت از سوی آنسو فاتی نیز شد. این اشتباه بیشتر به دو داوری که در اتاق VAR بودند مربوط می‌شد. داوران هلندی که این صحنه را پنالتی تشخیص ندادند.

در آن بازی، گل پدری نیز به دلیل هند تصادفی آنسو فاتی پس از برخورد توپ با دروازه‌بان باطل شد: «عملی که در آن توپ به طور تصادفی با دست یا بازوی بازیکن تماس پیدا کند و بلافاصله بعد از آن، یک هم‌تیمی گل بزن مطابق با قوانین فیفا دیگر به عنوان تخلف در نظر گرفته نمی‌شود.»

2097732

علاوه بر این، او در دقیقه 70 به هاکان چالهان‌اوغلو که گل دقیقه 45 را زده بود، به خاطر یک تکل خشن روی بوسکتس کارت قرمز نداد.

در عین حال، او در آوریل همان سال بازی بایرن مونیخ را برابر ویارئال (1-1) در آلیانز آرنا قضاوت کرد و همچنین در آوریل 2024 مقابل لاتزیو که با پیروزی 3-0 بایرنی‌ها همراه بود.

وینچیچ همچنین تابستان گذشته بازی یورو 2024 بین اسپانیا و ایتالیا را قضاوت کرد که نمایش فوق‌العاده‌ای از لاروخا بود. او همچنین داور آخرین فینال لیگ قهرمانان بین دورتموند و رئال مادرید بود که پانزدهمین عنوان قاره‌ای سفیدپوشان را رقم زد.

این داور ۴۴ ساله هم‌وطن الکساندر چفرین، یوفا، است. او از سال 2010 داور بین‌المللی بوده و اخیراً در این مرحله گروهی بازی بین آرسنال و پی اس جی را قضاوت کرده است. انتخاب او برای بازی حساس چهارشنبه، به دلیل تجربه بسیار زیادش بود.

منبع خبر "ورزش سه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.