زخم بند سریع زخم‌های باز شکمی با کیت‌های دانش‌بنیان

صدا و سیما دوشنبه 30 مهر 1403 - 14:42

***/ زخم بند سریع زخم‌های باز شکمی با کیت‌های دانش‌بنیان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان گفت: وجود ترشحات و تورم زیاد در ناحیه شکم، یکی از مشکلاتی است که جراحان در زخم‌های باز شکمی در اتاق عمل با آن رو به رو هستند و این زخم‌ها، باعث ایجاد مشکل در هنگام بخیه کردن فاشیا (پرده‌ای سفید رنگ از جنس بافت پیوندی که ماهیچه‌های بدن را از هم جدا میکند) و پوست شکم می‌شود.
مینا لکیان مارنانی، بسته (کیت) ابدووک را از دستاورد‌های دانش‌بنیان شرکت برشمرد و افزود: راه حل ما استفاده از این پانسمان (زخم بندی) جهت سهولت در بسته شدن شکم و کاهش مدت زمان درمان به یک سوم زمان معمول است.
این محصول پیش از این تنها در شرکت KCI آمریکا تولید و ارائه می‌شد. 
وی گفت: این بسته شامل یک قطعه فوم بیضی شکل نازک درون یک قطعه فوم بیضی شکل بزرگ که سایز آن متناسب با سایز شکم بیمار انتخاب می‌شود، یک عدد prolene mesh سایز بزرگ، یک قطعه پد (پوشش نرمی که روی زخم می‌گذارند) یکنواخت کننده فشار تک لوله، سه عدد چسب و یک عدد خط نقد است.
مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، همچنین بسته «کیت» Easyjob را از دیگر محصولات این شرکت برشمرد و افزود: کنترل حجم ترشحات خارج شده از درون شکم به محفظه و توجه به رنگ آن برای بیمارانی که احتمال خونریزی درون شکمی دارند و یا بیمارانی که دارو‌های ضدانعقاد مصرف می‌کنند، الزامی است.
لکیان مارنانی گفت: برخی از زخم‌ها مانند زخم انگشتان پای افراد دیابتی در موقعیتی قرار دارند که نصب پانسمان وکیوم تراپی زخم را برای پزشکان و پیراپزشکان دشوار می‌کند، از این رو در این بیماران بسته Easyjob پیشنهاد می‌شود.
مدیرعامل این شرکت دانش بنیان افزود:در این بسته (بسته) به منظور جلوگیری از نشتی و تسریع در انجام وکیوم تراپی (درمان زخم با فشار منفی) زخم، یک عدد جوراب پلاستیکی مدیکال وجود دارد که اندام تحت درمان، درون آن قرار می‌گیرد.
وی، اجزاء دیگر این بسته را یک قطعه فوم سیاه کوچک، پد یکنواخت کننده فشار تک لوله (SPP)، دو قطعه چسب استریل، سه باند نخی کتانی و یک عدد خط نقد عنوان کرد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.