مسمومیت ۲۲۹ نفر با متانول طی ۵ ماه نخست امسال

خبرگزاری مهر دوشنبه 30 مهر 1403 - 15:09
مدیر کل امور آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور از مسمومیت ۲۲۹ نفر با متانول طی ۵ ماه نخست امسال خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری در سازمان پزشکی قانونی با حضور محمدعلی توکلی مدیر کل امور آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور و مریم اخگری رئیس کنترل کیفی آزمایشگاه‌های سازمان پزشکی قانونی کشور با محوریت مرگ و میر ناشی از مصرف مشروبات الکلی ظهر امروز در سازمان پزشکی قانونی برگزار شد.

اخگری با اشاره به هفته مسمومیت‌ها بیان کرد: افراد با توجه به مواجه با برخی داروها و مواد با مسمومیت‌ها مواجه می‌شوند و این موضوع عوارضی را برای فرد ایجاد می‌کند.

رئیس کنترل کیفی آزمایشگاه‌های سازمان پزشکی قانونی کشور در خصوص داروهای لاغری اظهار داشت: برخی از داروها به قصد لاغری در اختیار هموطنان قرار می‌گیرد، داخل این‌ها پایه گیاهی بوده اما متأسفانه از مخدری چون شیشه داخل کپسول‌ها ریخته شده بود که یکی از عوارض آن کاهش اشتها است، این کاهش وزن درستی نیست بلکه به دلیل تأثیر دارو بر بدن است.

متوفیان ناشی از مشروبات تقلبی، در پنج ماهه ١۴٠٣ جمع کل مسمومیت ۴ هزار ٢٣۵ مورد بوده است، ماه هفت هنوز تکمیل نیست که در مدت سال گذشته افزایش داشته است.

توکلی ادامه داد: در پنج ماه اول مسمومیت با متانول در سال گذشته جمعاً ٣٩٢ نفر و در امسال ٢٢٩ بوده است، آمار مأخوذه ۶٠ درصد کاهش را نشان می‌دهد. لازم به ذکر است که این آمار نهایی نشده و منتظر آمار نهایی هستیم. همچنین این آمار مربوط به موج اخیر نیست.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.