یک معافیت مالیاتی برای موجران/ قرارداد 3 ساله معاف از مالیات است

اقتصادنیوز دوشنبه 30 مهر 1403 - 15:17
اقتصادنیوز: مدیرکل راه وشهرسازی استان تهران اعلام کرد: موجرانی (صاحبخانه) که قرارداد اجاره سه ساله منعقد کنند از مالیات معاف می‌شوند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، حسین جنتی روز دوشنبه در این باره اظهار داشت: همچنین آندسته از صاحبان خانه را که واحد مسکونی خود را به مدت سه سال اجاره بدهند نیز مشمول مالیات ۱۰۰ درصدی دانسته و البته قرارداد دوساله اجاره نیز مشمول مالیات ۷۰ درصدی می‌شود.

این مسئول خاطرنشان کرد: ثبت آخرین وضعیت اجاره یا تملیک براساس قانون در سامانه املاک و اسکان ضروری است و تمام مالکانی که سند ملک به نام آنها ثبت شده می‌بایست املاک تحت مالکیت خود را اعلام کنند.

وی افزود: آندسته از املاکی که در سامانه املاک و اسکان ثبت نشود به عنوان خانه خالی شناسایی شده و مشمول مالیات می‌شود.

جنتی ادامه داد: براساس قانون (بند چ ماده یک قانون ساماندهی بازار زمین و مسکن و اجاره بها) ؛ آن دسته از موجرانی که ملک خود را به خانواده‌های دارای سه فرزند و بیشتر، اقشار سه دهک پایین جامعه و یا افراد تحت پوشش کمیته امداد یا بهزیستی اجاره بدهند، مشمول مالیات ۱۰۰ درصدی اجاره بها هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران رافت انسانی و اسلامی در خصوص انعقاد قراردادهای اجاره بها را یکی از مواردی دانست که به تعدیل بازار اجاره بها کمک کرده و کاملاً به نفع موجران و مستاجران خواهد بود.

 

منبع خبر "اقتصادنیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.