روایت‌های فاجعه‌بار از شمال نوار غزه و شهادت ۶۴۰ فلسطینی در ۱۷ روز

خبرگزاری ایسنا دوشنبه 30 مهر 1403 - 15:37
همزمان با تداوم محاصره شمال نوار غزه برای هفدهمین روز متوالی، منابع پزشکی و امدادی فلسطین از شهادت ۶۴۰ فلسطینی از ابتدای حملات در این منطقه و به ویژه «جبالیا» خبر دادند.

به گزارش ایسنا، منابع پزشکی به شبکه الجزیره اعلام کردند که از صبح امروز تا بدین لحظه ۴۱ فلسطینی در حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه به شهادت رسیده‌اند و ۳۳ مورد از آن در شمال این باریکه بوده است.

این منابع اعلام کردند که طی حملات ۱۷ روز گذشته ۶۴۰ فلسطینی در جبالیا و شمال نوار غزه به شهادت رسیدند.

در همین راستا، سازمان دفاع شهری نوار غزه نیز اعلام کرد که رژیم صهیونیستی درحال تخلیه مدارس در شمال نوار غزه و اجبار آوارگان به خروج از منطقه است.

طبق اعلام این سازمان، اشغالگر مانع از فعالیت تیم‌های امدادی می‌شوند و این درحالی است که هنوز افراد زنده زیر آوار هستند و خدمه دفاع شهری در تلاش برای بیرون آوردن آنها هستند.

«محمود بصل» سخنگوی سازمان دفاع شهری غزه نیز گفت: ۱۷ روز است که حدود ۲۰۰ هزار نفر در شمال نوار غزه و به طور مشخص در اردوگاه جبالیا با بمباران و محاصره مواجه هستند.

وی اضافه کرد: این اولین بار از زمان آغاز جنگ است که ارتش رژیم اشغالگر منطقه‌ای را محاصره کرده و سپس عملیات کامل بمباران، کشتار و گرسنگی دادن را آغاز می‌کند.

همزمان، آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) نیز اعلام کرد: حملات پنج روز گذشته اسرائیل سه تأسیسات ما را هدف قرار داد.

آنروا هشدار داد: وضعیت شمال غزه فراتر از هر چیزی است که از آغاز جنگ دیده‌ایم و ۱۰۰ هزار تن از ساکنان جبالیا به مدت سه هفته است که بدون آذوقه محبوس شده‌اند.

همچنین مدیر بیمارستان‌های صحرایی غزه به الجزیره گفت: اشغالگران برای ششمین روز متوالی از ورود مواد غذایی به بیمارستان‌ها جلوگیری می‌کنند. ما با کمبود عمده سوخت مواجه هستیم که ممکن است منجر به تعطیلی بیمارستان‌ها شود.

وی ادامه داد: اشغالگران از انتقال بیماران از بیمارستان‌های شمال جلوگیری می‌کنند.

ارتش رژیم صهیونیستی همزمان با ارتکاب جنایت هولناک در مناطق مختلف نوار غزه به تشدید عملیات نظامی خود در شمال این باریکه ادامه می‌دهد و ۱۷ روز است که با اجرای طرحی که به «طرح ژنرال‌ها» معروف شده، مناطق مختلف شمال نوار غزه در محاصره هستند.

در همین راستا، سازمان دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد رژیم صهیونیستی از کوچ اجباری و گرسنگی به عنوان سلاح جنگی در نوار غزه استفاده می‌کند.

پیش از این نیز «جویس مسویا» دستیار دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و سرپرست هماهنگ کننده کمک‌های اضطراری این سازمان در اظهاراتی وضعیت شمال نوار غزه را «وحشتناک» توصیف کرده و خواستار توقف جنایات رژیم صهیونیستی در این منطقه و تبعیت این رژیم از دستورات موقت دادگاه لاهه شده بود.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.