کاهش ۴۱ درصدی مسمومیت با الکل در ۵ ماه اول امسال

خبرگزاری ایسنا دوشنبه 30 مهر 1403 - 15:54
مدیرکل امور آزمایشگاهی سازمان پزشکی قانونی کشور گفت:  در ۵ ماهه ابتدایی سال گذشته مسمومیت با الکل ۳۹۲ مورد بوده و در مدت مشابه امسال نیز ۲۲۹ مورد بوده است که ۴۱.۶ درصد کاهش داشته است.

به گزارش ایسنا، محمدعلی توکلی در نشست خبری امروز گفت: مسمومیت‌ها در مواردی که منجر به مرگ افراد می شود در طی ۵ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۳، ۴ هزار و ۲۳۵ مورد مسمومیت منجر به مرگ داشته ایم. در مدت مشابه سال گذشته ۴ هزار و ۲۰۳ مورد بوده است.

وی ادامه داد: موارد فوت ناشی از سم، فوت ناشی از دارو و فوت ناشی از مواد مخدر و محرک هستند که در طی ۵ ماهه امسال ۲۱۵ مورد مرگ ناشی از منوکسیدکربن کربن داشته ایم و با توجه به شروع فصل سرما هشدار درخصوص این مسمومیت ها ضروری است. ۷۹۴ مورد مرگ ناشی از منوکسیدکربن در سال گذشته داشته‌ایم. 

توکلی افزود: همچنین هزار و ۶۲ مورد مسمویت با سموم که منجر به مرگ شده از جمله قرص برنج و سموم کشاورزی در مدت ۵ ماهه امسال بوده است. همچنین فوت ناشی از مسمومیت با دارو در ۵ ماهه امسال ۱۸۲۳ مورد بوده است و ۴۵۶ مورد مرگ با داروی مخدر و محرک بوده است که متادون بیشترین مسمومیت را در پی داشته است.

وی درباره مسمومیت با الکل گفت: در ۵ ماهه ابتدایی سال گذشته مسمومیت با الکل ۳۹۲ مورد بوده و در مدت مشابه امسال نیز ۲۲۹ مورد بوده است که ۴۱.۶ درصد کاهش داشته است. مسمومیت با متانول در ۵ ماهه امسال ۹۵ مورد بوده که در سال گذشته ۲۴۸ مورد بوده و امسال نسبت به سال گذشته کاهش ۶۱ درصدی داشته‌ایم. البته موارد فوت ناشی از مشروبات حاوی متانول در ماه‌های شهریور و مهر هنوز تجمیع نشده است و شامل این آمار نیست.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.