میزبانی در کشور ثالث سازمان لیگ را به دردسر انداخت/ سخت‌ترین کار فوتبال ایران: برنامه‌ریزی لیگ برتر!

ورزش سه دوشنبه 30 مهر 1403 - 16:39
برگزاری بازی های نمایندگان ایران در آسیا در کشور ثالث یک دردسر بزرگ برای سازمان لیگ در امر برنامه‌ریزی لیگ برتر درست کرده است.

به گزارش "ورزش سه"، مسابقات لیگ برتر در شرایطی هفته هشتم خود را پشت سر گذاشته که به دلیل میزبانی نمایندگان ایران در لیگ نخبگان و لیگ قهرمانان آسیا خارج از کشور از حریفان خود ، سازمان لیگ به دردسر بزرگی افتاده و تا همینجای کار هم تعدادی از بازی‌ها معوق شده است.

کمیته مسابقات سازمان لیگ که از ابتدای فصل با چالش بزرگ آماده نبودن برخی ورزشگاه‌های بزرگ از جمله آزادی تهران ، نقش جهان اصفهان و ... مواجه بود و برای برگزاری مسابقات تیم‌های مختلف به دردسرهای زیادی خورد، حالا برای برنامه‌ریزی مسابقات دغدغه‌های اضافه‌تری نیز دارد.

حضور 4 تیم ایرانی(استقلال، پرسپولیس، سپاهان و تراکتور) در رقابت‌های لیگ نخبگان و لیگ قهرمانان آسیا اگرچه برای فوتبال ایران اتفاق خوبی است اما برنامه‌ریزی بازی‌های داخلی را سخت‌تر می‌کند و البته که حالا با توجه به برگزاری بازی های خانگی این 4 تیم با تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا در کشور ثالث مزید بر علت شده تا کمیته مسابقات با اتفاقات عجیبی در برنامه‌ریزی مواجه شود.

در چنین شرایطی امیرحسین روشنک مسئول برگزاری رقابت‌های لیگ برتر که سال‌ها در عرصه برنامه‌ریزی مسابقات مختلف تجربه کسب کرده، قصد دارد طبق برنامه‌ای دقیق مسابقات را جلو ببرد که کمترین تعویق و مشکل را در آن شاهد باشیم. او و همکارانش اما با دشواری های زیادی مواجه هستند. روشنک در حالی باید برنامه 5 هفته پایانی نیم فصل اول مسابقات لیگ برتر را اعلام کند که وقفه زیادی در بازی ها نیفتد و از همه مهم‌‌تر بازی های نمایندگان ایران در آسیا و بازی های تیم ملی و فیفادی‌ها را نیز در نظر بگیرد.

از سوی دیگر سازمان لیگ می خواهد بهترین شرایط را برای هر 4 نماینده ایران در آسیا فراهم کند و به این تیم ها به چشم ملی نگاه می کند و به همین دلیل هم در همین هفته رقابت های تراکتور، پرسپولیس و سپاهان مقابل حریفان لغو شد و استقلال هم که شرایط مشابهی داشت به خواست خودش به مصاف ذوب آهن اصفهان رفت.

به هر حال به جز مسابقات معوقه در هفته های گذشته و 5 هفته تا پایان نیم فصل یک مسابقه مهم دیگر هم هنوز هست و آن دیدار سوپرجامی است که باید بین پرسپولیس و سپاهان برگزار شود که احتمالا این مسابقه در بین دو نیم فصل برگزار خواهد شد مسابقه ای که هم ارزش یک جام را دارد و هم بسیار مهیج خواهد بود.

به این ترتیب مسئولیت برنامه ریزی برای مسابقات لیگ برتر بیست و چهارم یکی از سخت ترین برنامه ریزی ها و طراحی هاست ولی مجموعه سازمان لیگ و مدیرانش بخصوص امیرحسین روشنک در تعامل مثبت وموثر با باشگاه‌ها می‌خواهند بهترین برنامه ممکن را برای ادامه لیگ طرح ریزی کنند. برنامه‌ای که احتمالا طی چند روز آینده به طور رسمی و بعد از صورت گرفتن تعاملات لازم اعلام خواهد شد.

منبع خبر "ورزش سه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.