برنامه پزشکیان در شانزدهمین اجلاس سران بریکس چیست؟

مشرق نیوز دوشنبه 30 مهر 1403 - 17:28

به گزارش مشرق،مهدی سنایی معاون سیاسی دفتر رئیس‌جمهور در توئیتی نوشت:

رئیس جمهور ۳-۱ آبان در شانزدهمین اجلاس سران بریکس در قازان مرکز جمهوری تاتارستان روسیه شرکت می‌کند. طی دو روز، اجلاس اصلی بریکس با موضوع «تقویت چندجانبه گرایی» با حضور اعضا و اجلاس بریکس-پلاس با حضور اعضا و حدود ۳۰ کشور و سازمان دیگر با عنوان «بریکس و جنوب جهانی» برگزار می‌شود.

دکتر پزشکیان در نشست‌های مختلف بریکس، سه سخنرانی ارائه می‌کند و با رؤسای روسیه، چین، هند، مصر و دیگر کشورها با هدف توسعه روابط فیمابین ملاقات دوجانبه خواهد داشت. حضور ایران در این اجلاس در مقطع حساس کنونی برای تشریح رویکردهای جهانی و پیشبرد دیپلماسی منطقه‌ای حائز اهمیت است

بریکس سال ۱۳۸۹ با حضور برزیل، روسیه، هند و چین در یکاترینبورگ روسیه تأسیس شد. سال بعد آفریقای جنوبی ملحق شد. مصر، اتیوپی، ایران و امارات نیز دیماه ۱۴۰۲ به آن پیوستند. روسیه با برگزاری گسترده بریکس و بریکس پلاس پویایی در عرصه بین‌المللی را با وجود تحریم‌های گسترده نشان می‌دهد.

برنامه پزشکیان در شانزدهمین اجلاس سران بریکس چیست؟

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.