هلاکت درجه‌دارهای اسرائیلی کابوس سران صهیونیستی شده است

همشهری آنلاین دوشنبه 30 مهر 1403 - 17:30
در حال حاضر رژیم صهیونیستی در عملیات زمینیِ جنوب لبنان با یک بن‌بست جدی روبه‌رو شده است که نتیجه آن عدم دستاورد خاص به همراه تلفات و خسارات بالاست. به تعبیر دقیق‌تر فی‌الحال 9 لشکر اسرائیلی در جبهه شمال سرزمین‌های اشغالی با حزب‌الله درگیر هستند.

به گزارش همشهری آنلاین؛ سیدهادی سیدافقهی؛ کارشناس مسائل منطقه:1- در حال حاضر رژیم صهیونیستی در عملیات زمینیِ جنوب لبنان با یک بن‌بست جدی روبه‌رو شده است که نتیجه آن عدم دستاورد خاص به همراه تلفات و خسارات بالاست. به تعبیر دقیق‌تر فی‌الحال 9 لشکر اسرائیلی در جبهه شمال سرزمین‌های اشغالی با حزب‌الله درگیر هستند. از این 9 لشکر 4 لشکر به شکل مستقیم درگیرجنگ بوده و 5 لشکر دیگر به شکل ذخیره منتظر هستند تا موعد نقش‌آفرینی‌شان در برابر حزب الله فرا برسد. در این وضعیت که قریب به 80هزار نیروی صهیونیستی در منطقه مرزی لبنان درگیر هستند، شاهدیم که اسرائیل دستاورد خاصی نداشته و تلاش‌هایش به در بسته خورده و از همه مهم‌تر درجه‌دارانی از ارتش را در این را به هدر داده است.

2- در این موقعیت که اسرائیل با تجهیزات و نیروی انسانی قابل توجهی به میدان مبارزه رفته است؛ حزب الله از نیروهای ویژه گردان رضوان هنوز به شکل کامل استفاده نکرده و با اینحال توانسته به مدد کمین و درگیرساختن‌های مختلف حسابی ارتش صهیونیستی را زمین‌گیر کند. اسرائیل تنها 1800متر پیشروی داشته که این مقدار هم تثبیت نشده و دائم محل درگیری نیروهای اسرائیلی و مقاومت است. اساسا باید توجه داشت که حزب الله شیوه خاصی از مبارزه را برگزیده و با فرسایشی کردن جنگ تلفات بسیار زیادی را همراه با خسارات قابل توجه به صهیونیست‌ها تحمیل می‌کند.

3- زمین‌گیری اسرائیل در جبهه شمال غزه با نیروهای حماس و جنوب لبنان با رزمندگان حزب الله به قدری زیاد است که موجب شده آنها بسیاری از سربازان خود را از مناطق مختلف غزه به آن نواحی ارسال کنند تا به عنوان نیروهای ذخیره و کمکی به جبهه‌ها اعزام شوند که البته مشخص نیست این سیاست تا کجای کار می‌تواند به نفع صهیونیست‌ها باشد و آنان را در این درگیری‌ها موفق بدارد. اسرائیل فی الحال بسیاری از لشکرهایش را در سرزمین‌های شمالی مستقر کرده و تنها بخشی از نیروهای خط‌نگهدار و توپ‌خانه‌هایش را در غزه باقی گذاشته است.

4- اسرائیل در این روزها بخش قابل توجهی از افسرهای رده‌بالای نظامی خود را در جنگ از دست داده است؛ اما نکته مهم در این بین فرق بین از دست رفتن یک فرمانده بلند مرتبه در جبهه مقاومت و جبهه صهیونیستی است. اساسا مشکل اصلی صهیونیست‌ها تعداد کم آنهاست، برخلاف تعداد بالای نفرات در جبهه مقاومت، اسرائیلی‌ها تعداد محدودی دارند و جایگزینی فرمانده رده دار برایشان دشوار است؛ اما این موضوعی است که در جبهه مقاومت چندان چالش‌برانگیز نیست. ضمن اینکه باید توجه داشت انگیزه مبارزه یک فرمانده مقاومت با یک فرمانده اسرائیلی متفاوت است؛ آنها نیروهایی هستند که به معاد باور ندارند و اساسا آن‌جهان را نظیر سرداران محور مقاومت قبول ندارند. در این جاست که فرماندهان ما شهید می‌شوند و سران صهیونیستی خسرالدنیا و الآخرة!

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.