فاکس نیوز: ایران شبکه ای برای ترور ترامپ ندارد

همشهری آنلاین دوشنبه 30 مهر 1403 - 17:32
ژنرال بازنشسته آمریکایی به فاکس‌نیوز گفت: ماجرای سلیمانی در قضیه ترامپ دخیل است، اما اینکه برخی در دولت آمریکا می‌گوید ایران به‌دقت و با احتیاط دنبال کشتن ترامپ است، آنها شبکه‌ای برای این کار ندارند.

همشهری آنلاین - گروه سیاسی: ادعای ترامپ مبنی بر اینکه ایران به دنبال ترور اوست، از سوی رسانه‌های آمریکایی مورد بحث است. یک کارشناس ارشد نظامی در مصاحبه با شبکه خبری فاکس‌نیوز که حامی دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا نیز شناخته می‌شود، پیگیری چنین خطی را مردود می‌داند.

فاکس‌نیوز در گزارشی نوشت «سازمان اطلاعات آمریکا می‌گوید ترامپ در فهرست ترور ایران قرار دارد»، اما کارشناس این برنامه مرتبط دانستن سوءقصدهای اخیر به جان دونالد ترامپ را غیرمرتبط با کار شبکه‌ای از سوی ایران دانست.

پایگاه این شبکه تلویزیونی آمریکایی مقدمه گزارش خود را با استناد به گزارشی از روزنامه آمریکایی نیویورک‌تایمز آغاز می‌کند که در گزارشی به شرح یک ملاقات میان دونالد ترامپ و مقامات اطلاعاتی در ماه گذشته پرداخته است. بر مبنای گزارش نیویورک‌تایمز در این جلسه به دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا اطلاع داده می‌شود که ایران قصد دارد او را تا قبل از روز انتخابات ترور کند. دولت بایدن به تهران پیام داده است که اقدام علیه ترامپ به‌منزله جنگ علیه آمریکاست.

ژنرال جک کین ژنرال بازنشسته و جانشین سابق به فاکس‌نیوز گفت: قبل از هر چیز ما باید تهدید علیه ترامپ را جدی بگیریم. بارها از سوی ایران علیه رئیس‌جمهور سابق تهدیدات جدی وجود داشته است. ما باید بدانیم چرا ایران به دنبال چنین هدفی است؟ رهبری ایران یک رابطه عمیق شخصی و حرفه‌ای با قاسم سلیمانی داشت و این بدان معناست که سیاست خارجی وی تسلط و کنترل بر خاورمیانه بود. او اجرای این سیاست‌ها را برعهده قاسم سلیمانی گذاشت. قاسم سلیمانی نیروهای نیابتی را دقیقا برای همین کار سازماندهی می‌کرد و راهبردهای رهبری ایران را اجرا می‌کرد. او به قاسم سلیمانی بیش از هر دولتمرد دیگری در ایران اعتماد داشت.

جک کین افزود: وقتی قاسم سلیمانی حذف شد، این اتفاق اثر ناراحت‌کننده‌ای بر آنها گذاشت. ماجرای سلیمانی در قضیه ترامپ دخیل است. من در این ارتباط هیچ شکی ندارم، برخی در دولت (آمریکا) می‌گویند ایران بااحتیاط به دنبال کشتن ترامپ است. ایرانی‌ها شبکه‌ای برای این کار در ایالات متحده ندارند؛ شما آن خط را خوب دنبال نکردید، در مورد چیزی صحبت نکنید که قابل رد شدن است.

این ژنرال بازنشسته آمریکایی به فاکس‌نیوز گفت: تهدید را جدی بگیرید و کار کنید تا از رئیس‌جمهور قبلی و همه مقامات دیگری که در معرض تهدید قرار دارند، محافظت کنید. این بدان معناست که کار اطلاعاتی خوب برای ریشه‌کن کردن تهدید انجام شود. کاری که آنها انجام می‌دهند این است که افراد ناآرام را از کشورهای دیگر به آمریکا می‌آورند و استخدام‌شان می‌کنند تا دست به چنین کارهایی بزنند، چون این افراد نوعا به دنبال به‌کارگیری نیروهای نیابتی و دارای انحراف هستند. اگر این نیابتی‌ها حذف شوند، دیگر افراد قابل اعتمادی برای استخدام باقی نمی‌ماند و کار تهدیدکنندگان سخت می‌شود.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.