سفیر ایران: روابط با کویت مبتنی بر همسایگی و اشتراکات است

خبرگزاری ایسنا دوشنبه 30 مهر 1403 - 17:42
سفیر ایران در کویت با بیان اینکه روابط دوجانبه با کویت برپایه همسایگی و پیوندهای مشترک در زمینه‌های مختلف است، تأکید کرد این روابط همواره متوازن بوده زیرا کویت جایگاه ممتازی در سیاست خارجی ایران دارد.

به گزارش ایسنا، «محمد توتونچی» سفیر ایران در کویت روز دوشنبه و در آستانه سفر «سید عباس عراقچی» وزیر خارجه ایران به این کشور، تصریح کرد که «در بحبوحه تحولات منطقه و تجاوزات غیرانسانی رژیم صهیونیستی به ملت فلسطین و لبنان، هماهنگی و رایزنی میان کشورهای منطقه ضروری است».

توتونچی در ادامه گفت: در همین راستا و در ادامه رایزنی‌های دیپلماتیک با کشورهای منطقه درباره وضعیت حساس آن، سفر وزر خارجه ایران به کویت انجام می‌شود و او قرار است با مقامات ارشد این کشور دیدار و درباره آخرین تحولات منطقه و روند بهبود روابط ۲ کشور گفت‌وگو کند.

پیشتر سخنگوی وزارت خارجه ایران اعلام کرد: وزیر خارجه در ادامه سفرهای منطقه‌ای خود امروز به ۲ کشور کویت و بحرین سفر می‌کند.

وزیر خارجه ایران پیش از این به لبنان، سوریه، عربستان، قطر، عراق، عمان، اردن، مصر و ترکیه سفر کرده بود.

محور این رایزنی‌ها، مسائل منطقه‌ای و توقف جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه اعلام شده است.

انتهای پیام 

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.