رئیس سابق شعب یکی از بانکهای مرکزی به پنج سال حبس محکوم شد

مشرق نیوز دوشنبه 30 مهر 1403 - 17:57
رئیس کل دادگستری استان مرکزی از صدور حکم پنج سال حبس و انفصال موقت رئیس سابق یکی از شعب بانک های این استان به جرم ارتشاء خبر داد.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام سعید جزایی اظهار کرد: عزم و اراده دستگاه قضائی و سیاست راهبردی آن، فساد ستیزی و مبارزه قاطع با فساد تمامی ابعاد و عرصه‌ها، بر رعایت کامل قوانین و مقررات در سازمانها و نهادها است.

وی افزود: دستگاه قضائی در خصوص جرایم و تخلفات صورت گرفته در تمام ارگان‌ها، برخورد قاطع و بی اغماض انجام می‌دهد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: در پی گزارش واصله از ضابط با موضوع ارتشاء رئیس (سابق) یکی از شعب بانک‌های عامل در استان، پس از صدور دستورات قضائی و تشکیل پرونده در شعبه بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب اراک و انجام تحقیقات فنی و قضائی، کیفرخواستی در این خصوص صادر شد.

حجت الاسلام جزایی گفت: مطابق دادنامه صادره از شعبه ۱۰۶ دادگاه کیفری ۲ دادگستری شهرستان اراک و قطعیت حکم مذکور در شعبه نهم دادگاه تجدیدنظر استان مرکزی، فرد مذکور، به اتهام ارتشاء به مبلغ ۷۳۴ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال، به تحمل ۵ سال حبس تعزیری، ده ضربه شلاق تعزیری، انفصال موقت از مشاغل دولتی به مدت ۳ سال، پرداخت جزای نقدی به میزان معادل مال مأخوذه در حق صندوق دولت محکوم شده است.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی بیان داشت: رأی قطعی صادره جهت فرایند اجرای حکم به شعبه اجرای احکام دادسرا ارسال شده و این حکم با قاطعیت و مطابق قانون اجرا خواهد شد.

منبع خبر "مشرق نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.