علت تأخیر در ابلاغ لایحه عفاف و حجاب در خواست دولت از مجلس است

عصر ایران دوشنبه 30 مهر 1403 - 18:06
رحماندوست: اگر دولت بخواهد لایحه عفاف و حجاب را اجرا نکند، مجلس سازوکاری برای پیگیری این موضوع دارد.
مجتبی رحماندوست نماینده تهران در مجلس در خصوص ابلاغ لایحه عفاف و حجاب توسط دولت گفت: علت تأخیر در ابلاغ لایحه عفاف و حجاب در خواست دولت از مجلس است.
 
به گزارش هم میهن؛ مجتبی رحماندوست نماینده تهران در مجلس در خصوص ابلاغ لایحه عفاف و حجاب توسط دولت گفت: علت تأخیر در ابلاغ لایحه عفاف و حجاب در خواست دولت از مجلس است. دولت از زمان تایید این لایحه توسط شورای نگهبان درخواستی مبنی بر تأخیر در ابلاغ داشت.
 
وی افزود: البته نمی‌توانم دلیل این درخواست دولت را توضیح دهم اما این فرصت دولت اکنون پایان یافته و طی چند روز آینده لایحه عفاف و حجاب ابلاغ می‌شود.
 
رحماندوست تاکید کرد: در پاسخ به کسانی که می‌گویند دولت این لایحه اجرا نمی‌کند، باید عرض کنم، دولت تا کنون یک تخطی قانونی در خصوص انتصاب جواد ظریف داشته است که شما می‌بینید نمایندگان چگونه این تخلف را پیگیری می‌کنند و اکنون کار به مرحله شکایت در قوه قضاییه رسیده است. آیا کسی می‌تواند بگوید من قانون را قبول ندارم و اجرا نمی‌کنم؟ تنها کسی که این حرف را زد بنی صدر بود که حضرت امام در پاسخ فرمودند؛ «قانون تو را قبول ندارد»
 
وی در پایان گفت: اگر دولت بخواهد لایحه عفاف و حجاب را اجرا نکند، مجلس سازوکاری برای پیگیری این موضوع دارد و می‌تواند وفق ماده ۲۳۴ قانون آیین نامه داخلی خود عمل کند، همانطور که در خصوص انتصاب ظریف عمل شد.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.