مسیر تحلیل درست از مسائل روز را برای جوانان فراهم کنیم

خبرگزاری مهر دوشنبه 30 مهر 1403 - 18:38
رئیس مجلس شورای اسلامی در نشست مجمع هماهنگی مراکز تاریخ‌پژوهی و بانک‌های اسنادی ایران گفت: باید مسیر تحلیل درست از مسائل روز را برای جوانان فراهم کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست مجمع هماهنگی مراکز تاریخ‌پژوهی و بانک‌های اسنادی، صبح امروز دوشنبه ۳۰ مهرماه به میزبانی کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی با حضور محمدباقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در محل کتابخانه ایرانشناسی مجلس برگزار شد.

قالیباف در این نشست گفت: قریب به ۴ میلیون اسناد از پیش از انقلاب به‌صورت دیجیتالی درآمده و آماده برخط شدن است.

وی افزود: اگر از روایتگری اتفاقات و رویدادها و…در این زمان غفلت شود، ده‌ها سال بعد هرقدر برای روایتگری تلاش شود، اثری نخواهد داشت.

امروز دچار جنگ ترکیبی هستیم که شامل جنگ نرم، جنگ سخت و جنگ هوشمند می‌شود و مسأله روایتگری به‌عنوان نوعی ابزار حضور در این جنگ است که ما در مجلس نیز برای تحقق آن کمک خواهیم کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما تمام سیر تاریخی قوانین را با استفاده از هوش مصنوعی به لحاظ لفظی و معنایی گردآوری کرده‌ایم و تمام روندی که یک قانون در طول عمر خود گذرانده، مشخص است.

وی افزود: در حوزه تاریخ و اسناد در وهله نخست باید به دنبال گردآوری و سپس استفاده از هوش مصنوعی بود که هم به جهت معنایی و هم به جهت لفظی امکان پذیر است. باید مسیر شناخت و تحلیل درست از مسائل روز را برای جوانان فراهم کنیم و هرچه سریع‌تر روایتگری به‌موقع را انجام دهیم تا جوانان از این طریق به‌عمق ماجراها آگاه شوند.

در این نشست چهره‌هایی همچون حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی، رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی، حجت‌الاسلام محمد خزایی، رئیس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی، موسی حقانی، رئیس مؤسسه مطالعات تاریخ معاصر، عباس سلیمی نمین، مدیر دفتر مطالعات و تدوین تاریخ ایران، حجت‌الاسلام سعید فخرزاده دفتر تدوین دستاوردهای انقلاب اسلامی، مسعود رضایی، نماینده مرکز اسناد دفتر نشر مقام معظم رهبری، قاسم تبریزی، عضو شورای پژوهشی مؤسسه مطالعات و پژوهش‌های سیاسی، سید جواد حسینی، نماینده مؤسسه انقلاب اسلامی و مسعود معینی‌پور رئیس کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس حضور داشتند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.