«صبحانه با زرافه ها» و «۷۰ سی» دیرتر می آیند

همشهری آنلاین دوشنبه 30 مهر 1403 - 18:46
اکران دو کمدی که امید زیادی به فروش آنها وجود دارد، طبق تصمیم شورای صنفی نمایش به تعویق افتاد.

به گزارش همشهری آنلاین، از چند روز تبلیغات فیلم‌های صبحانه با زرافه به کارگردانی سروش صحت و هفتاد سی ساخته بهرام افشاری شروع شد و قرار بود این دو فیلم از دوم آبان اکرانشان را شروع کنند. اما این تاریخ تغییر کرده و گفته شده شورای صنفی نمایش با موافقت تهیه‌کنندگان این دو فیلم، اکران آنها با تأخیر انجام خواهد شد. دلیل این کار هم جلوگیری از روی پرده بودن چند کمدی مثل زودپز، خجالت نکش ۲ و تگزس ۳ عنوان شده است.

طبق آنچه شورای صنفی نمایش اعلام کرده صبحانه با زرافه ها با کارگردانی سروش صحت و تهیه کنندگی مصطفی احمدی با یک هفته تأخیر از ۹ آبان با سرگروهی پردیس چهارسو نمایش داده خواهد شد. اما در مورد هفتاد سی این تعویق کمی ‌بیشتر است و این فیلم با تهی‌کنندگی ابراهیم عامریان از هفتم آذر با سرپرستی پردیس مگامال روی پرده می‌رود و احتمال داده شده تا نوروز اکرانش ادامه داشته باشد.

«صبحانه با زرافه ها» و «۷۰ سی» دیرتر می آیند

هفتاد سی، اولین تجربه کارگردانی یک بازیگر پرفروش

بعد از موفقیت خیره‌کننده فیلم فسیل در گیشه و همینطور فیلم‌های سگ بند و سال گربه، بهرام افشاری به احتمال زیاد در حال رقم زدن یک فروش فوق‌العاده دیگر است. «هفتاد سی» پنجمین همکاری بهرام افشاری و ابراهیم عامریان است که پیش از این در فسیل پرفروش‌ترین فیلم تاریخ سینمای ایران و فیلم‌های سینمایی «کارگر ساده نیازمندیم» و «مرد عینکی» با تهیه کنندگی او حضور داشته و پیش‌تر از آن به صورت مشترک با ابراهیم عامریان، فیلم‌کوتاه «خانه خاکستری» را کارگردانی کرده است.

در باره این فیلم که هنوز داستانی از آن منتشر نشده است، ‌ گفته شده یک طنز اجتماعی است. بازیگران هم از این قرارند: هوتن شکیبا، الهه حصاری، صدف اسپهبدی، ‌ حسین پاکدل، ‌ مهدی حسینی‌نیا، سیاوش طهمورث و ناهید مسلمی. عکس‌های متعددی هم از این فیلم منتشر نشده است، اما یکی دو عکس منتشرشده دست کم در مورد دو بازگیر اصلی یعنی بهرام افشاری و هوتن شکیبا، ‌ نشان ‌می‌دهد با گریم‌های متفاوتی روبه‌رو هستیم. بهرام افشاری در نقش یک راننده اتوبوس با سری نیمه تراشیده، سبیل و با پیراهن و ژاکتی کهنه، چهره جدیدی نمایش داده و هوتن شکیبا هم با موی یک طرفه شانه‌شده و سبیل و با کت و پیراهن کثیف، پیش از این دید نشده است. فیلم به دلایلی از جشنواره سال قبل خط خورد و برای بسیاری این سئوال را ایجاد کرد که با وجود فیلم‌های ضعیف جشنواره، فیلم افشاری چه مشکل بیشتری داشته که از نظر هیأت انتخاب پذیرفته نشده است.

«صبحانه با زرافه ها» و «۷۰ سی» دیرتر می آیند

صبحانه با زرافه‌ها، ‌ فیلمی که می توان به همه سکانس های آن خندید یا یک باحال بازی از سروش صحت و رفقا؟

سروش صحت در صبحانه با زرافه‌ها کمدی مورد علاقه اش را ادامه داده است. فیلم داستان چند دوست است که در شب عروسی یکی از آنها، اتفاقات غیرمنتظره‌ای رخ می‌دهد که همه چیز را تغییر می‌دهد. فیلم فهرستی از بازیگران شناخته شده را دارد و وجود یک نام در میان بازیگران احتمال فروش آن را بسیار بالا می‌برد: پژمان جمشیدی که همین حالا هم تگزاس ۳ را روی پرده دارد و هتل هم با بازی او به شکل آنلاین اکران شده است. نلاینیا

حضور بهرام رادان، هوتن شکیبا، ‌هادی حجازی‌فر و بیژن بنفشه‌خواه هم البته به دیده شدن فیلم کمک خواهد کرد. در نمایش این فیلم در جشنواره فیلم سال گذشته نقدهای زیادی به دنبال داشت. یکی از منتقدان در باره آن نوشته بود: «صحت بعد از سال‌ها مشق فیلمسازی در فضایی متفاوت و ساخت سریال‌هایی که جهان را از دریچه ذهن خودش می‌دید حالا در صبحانه با زرافه‌ها در قله‌ای ایستاده است که می‌توان با تک تک سکانس‌هایش خندید و فکر کرد و حتی گاهی گریست. اینطور است که صحت حتی مرگ را و پوچی زندگی را به راحتی به سخره می‌گیرد و حتی ابایی ندارد که در میانه فیلم شخصیت اصلی را به سمت مرگ ببرد و باز دوباره او را به دنیای امروزی خودش بکشاند». بازی خوب و دیدنی‌هادی حجازی‌فر، ‌ حضور غافلگیرکننده بیژن بنفشه‌خواه و مفهوم رفاقت و عشق به زندگی و زیستن هم نکته‌های دیگری بوده که در باره فیلم به آنها اشاره شده است.

منتقد دیگری در همان زمان نظری کاملا مخالف این دارد. او نوشته است: «فیلم به شدت از نام و آوازه سروش صحت نان می‌خورد در حالی که حتی اصالت فیلم جهان با من برقص را هم ندارد. به صرف استفاده از مواد، لحظات زیادی از فیلم و شخصیت‌ها در هپروت می‌گذرد و جفنگیات کاراکترها به فضای پست مدرن تعبیر می‌شود. انتخاب بازیگران بر مبنای رفاقت انجام شده نه شایستگی نقش‌ها، حضور دائمی‌هوتن شکیبا، بیژن بنفشه‌خواه و پژمان جمشیدی در فیلم‌های صحت نمونه کامل این رفیق بازی بی‌معناست. صبحانه با زرافه‌ها یک باحال‌بازی ۱۰۰ و چند دقیقه‌ای از صحت و رفقایش است که قرار است در عین این جفنگیات درس زندگی و مفاهیم هستی‌نگارانه هم بدهد.»

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.