تیم کوک می‌گوید اپل در زمینه هوش مصنوعی اولین نبود اما بهترین خواهد بود

دیجیاتو دوشنبه 30 مهر 1403 - 19:03
تیم کوک می‌گوید همین الان هوش مصنوعی اختصاصی اپل زندگی او را تغییر داده است. The post تیم کوک می‌گوید اپل در زمینه هوش مصنوعی اولین نبود اما بهترین خواهد بود appeared first on دیجیاتو.

هوش مصنوعی اختصاصی اپل هنوز به‌‍صورت رسمی برای عموم کاربران منتشر نشده است اما تیم کوک می‌گوید این سرویس دارد زندگی آدم‌ها، ازجمله زندگی خودش، را تغییر می‌دهد.

ظاهراً اپل در صنعت هوش مصنوعی دو سال از بقیه رقبا عقب‌تر است اما تیم کوک، مدیرعامل اپل، اهمیتی به این موضوع نمی‌دهد. از یک طرف، اپل حداقل یک دهه است در عرصه هوش مصنوعی، یادگیری ماشینی، فعالیت می‌کند اما از طرف دیگر، به‌ نظر نمی‌رسد این شرکت قبلاً در زمینه هوش مصنوعی مولد تخصصی فعالیت کرده باشد.

کوک در مصاحبه‌ای جدید با وال استریت ژورنال گفت: «ما اولین کسی نبودیم که در زمینه هوش مصنوعی فعالیت کردیم اما این کار را به گونه‌ای انجام داده‌ایم که فکر می‌کنیم برای مشتری بهترین است.»

او ادامه داد:

«ما با این واقعیت که اولین شرکت در این زمینه نیستیم، هیچ مشکلی نداریم اما قبلاً به شکل‌های دیگری در زمینه هوش مصنوعی فعالیت کرده‌ایم و فکر می‌کنیم محصول نهایی برای مشتری بهترین باشد. اگر با 100 نفر صحبت کنید، هر 100 نفر آن‌ها به شما می‌گویند: اپل بهترین است.»

هوش مصنوعی اپل

نظر تیم کوک درباره استفاده از قابلیت خلاصه‌سازی متون با Apple Intelligence

تیم کوک درمورد Apple Intelligence می‌گوید به‌طور گسترده از قابلیت خلاصه‌سازی متون استفاده می‌کند. او اکنون به خلاصه‌های این سرویس برای پیام‌های ایمیل خود متکی است و می‌گوید عادات روزانه او را تغییر داده است.

کوک می‌گوید:

«اگر بتوانم این‌جا و آن‌جا در زمانم صرفه‌جویی کنم، در انتهای روز، هفته یا ماه به چیزی مهم دست می‌یابم. این چیز مهم زندگی‌ام را تغییر داده است.»

او معتقد است مزایایی که قبلاً در Apple intelligence دیده است، برای همه یکسان خواهد بود و زندگی افراد را دگرگون می‌کند.

البته حرف‌های او به این معنی نیست که انتظار داشته باشد زندگی همه آدم‌ها با اپل اینتلیجنس فوراً تغییر کند اما می‌گوید این اتفاق در پایان «برای همه ما خواهد افتاد».

اپل گفته است Apple Intelligence طی چند ماه آینده در مراحل مختلف و در مناطق مختلف عرضه خواهد شد. انتظار می‌رود اولین نسخه بزرگ این سیستم هوش مصنوعی ۲۸ اکتبر (7 آبان) عرضه شود.

منبع خبر "دیجیاتو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.