تولید زیره کفش مقاوم به سایش به دست دانش بنیان‌ها

صدا و سیما دوشنبه 30 مهر 1403 - 19:22

تولید زیره کفش مقاوم به سایش به دست دانش بنیان‌ها

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، در زیره کفش این شرکت فناور، نانوذرات سیلیکای رسوبی به کار رفته است که باعث افزایش مقاومت به سایش و پارگی می‌شود.
این فناوری را می‌توان برای تولید کفش، لاستیک و همچنین در صنایعی مانند ساختمان، رنگ و رزین، پوشش و نساجی استفاده کرد.
ماده اولیه و اصلی این محصول با نام سیلیکای آب‌دار (hydrated silica) در بازار شناخته می‌شود. امروزه مناسب‌ترین روش برای تولید صنعتی سیلیکای رسوبی، روش رسوب‌گیری از محلول سدیم سیلیکات است که روشی ساده و ارزان است.
فناوارن این شرکت، عواملی، چون غلظت مواد اولیه، کنترل pH در حین فرآیند، نحوه افزودن مواد اولیه، نوع همزن و سرعت آن، کنترل دمای فرآیند و روش شستشو و خشک کردن محصول نهایی را تحت کنترل داشتند تا بتوانند سیلیکای رسوبی مناسب برای این زیره‌ها را تامین کنند.
کوتاه بودن زمان فرآیند تولید این محصول، استفاده از مواد اولیه ارزان قیمت و در نتیجه کاهش قیمت نهایی محصول نسبت به نمونه‌های مشابه، افزایش مقاوت به سایش و مقاومت و لغزش از جمله ویژگی‌های این محصول است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.