تبرئه پلیس قاتل در انگلیس

صدا و سیما دوشنبه 30 مهر 1403 - 19:47

تبرئه پلیس قاتل در انگلیس

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما، " مارتین بلیک" (Martyn Blake)، افسر پلیس انگلیس که در شهریور ماه دو سال پیش، پسر سیاه پوست ۲۴ ساله‌ای به نام "کریس کابا" را در جنوب لندن به ضرب گلوله به قتل رسانده بود، امروز از اتهام قتل تبرئه شد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما از لندن، " مارتین بلیک" با شلیک گلوله، "کریس کابا" را به گمان اینکه شاید اسلحه داشته باشد در درون خودروی آئودی اش به قتل رسانده بود.
پلیس ادعا کرده مقتول در محله "بریکستون" (Brixton) تلاش می‌کرد تا با راندن خودرو به سمت عقب، از محاصره خودرو‌های پلیس خارج شود که مورد اصابت گلوله افسر پلیس لندن قرار گرفت.
بر اساس گزارش رسانه‌ها در انگلیس پلیس لندن از شب قبل از حادثه، در پی توقف این خودرو بود که به آن مظنون شده بود. وکلای افسری که به جوان سیاه پوست شلیک کرده و او را به قتل رساند در دادگاه گفتند وی برای حفاظت از جان همقطارانش، به "کریس کابا" شلیک کرد.
در پی کشته شدن "کریس کابا" در لندن، صد‌ها تن از معترضان به قتل آن جوان رنگین‌پوست، در خیابان‌های پایتخت انگلیس تظاهرات اعتراضی برپا کردند. معترضان با در دست داشتن این جوان سیاه پوست که در شرف پدر شدن بود در چندین تظاهرات، درحالی که پلاکارد "عدالت برای کابا" را حمل می‌کردند، پلیس انگلیس را تشکیلاتی نژادپرست، خشن و بی‌رحم خواندند که دستش به خون بی‌گناهان زیادی آغشته است.
نهاد‌های مدنی در انگلیس می‌گویند این نخستین باری نیست که دست پلیس انگلیس به قتل شهروندان رنگین‌پوست آغشته است و کسانی مانند مارک دوگان، راشان چارلز و دالیان آتکینسون از جمله افرادی اند که مرگ آنها در دو دهه گذشته، در کارنامه پلیس این کشور دیده می‌شود. فعالان برابری نژادی در انگلیس تظاهرات برای "کریس کابا" در این کشور را ادامه جنبش "جان سیاهان مهم است" نامیده اند؛ جنبشی که در پی قتل "جورج فلوید" مرد سیاه پوست آمریکایی به دست پلیس آمریکا در سال ۲۰۲۰ میلادی به راه افتاد.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.