ارزیابی کمیته تحقیق کنگره آمریکا از ترور نافرجام ترامپ

فرارو دوشنبه 30 مهر 1403 - 20:42
نشریه آمریکایی «تایم» به نقل از کمیته تحقیق مجلس نمایندگان آمریکا نوشت: در جریان سوءقصد نافرجام علیه ترامپ، در گردهمایی انتخاباتی ۱۳ ژوئیه ۲۰۲۴ (۲۳ تیر۱۴۰۳) در پنسیلوانیا، تیم امنیتی به شدت ضعیف عمل کرد.

کنگره آمریکا سوءقصد نافرجام علیه «دونالد ترامپ» نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات ریاست‌جمهوری را یک شکست امنیتی حیرت‌آور اعلام‌کرد.

به گزارش ایرنا، نشریه آمریکایی «تایم» به نقل از کمیته تحقیق مجلس نمایندگان آمریکا نوشت: در جریان سوءقصد نافرجام علیه ترامپ، در گردهمایی انتخاباتی ۱۳ ژوئیه ۲۰۲۴ (۲۳ تیر۱۴۰۳) در پنسیلوانیا، تیم امنیتی به شدت ضعیف عمل کرد.

براساس این گزارش، حمله به ترامپ قابل پیشگیری بود و آنچه باعث شد که «توماس کروکس» بتواند از یک ساختمان نزدیک محل سخنرانی ترامپ بالا برود و به او تیراندازی کند، ضعف ارتباطی میان سرویس مخفی و پلیس محلی و ایالتی بود.

گزارش کمیته بررسی مجلس نمایندگان آمریکا، ضعف فرماندهی و متمرکز نبودن ارتباطات بین فرماندهی و نیرو‌ها را زمینه ساز نادیده گرفته شدن رفتار مشکوک کروکس در اطراف محل برگزاری گردهمایی انتخاباتی ترامپ ارزیابی کرد.

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.