عرضه ۶ هزار خودروی وارداتی با موعد تحویل ۴ ماهه

صدا و سیما دوشنبه 30 مهر 1403 - 21:12

به گزارش خبرنگار تحریریه صنعت خبرگزاری صدا و سیما، بر اساس اطلاعیه جدید سامانه یکپارچه خودرو‌های وارداتی کلیه افراد واجد شرایط می‌توانند از روز چهارشنبه ۲ آبان ماه ۱۴۰۳ تا پایان روز دوشنبه ۷ آبان اقدام به ثبت‌نام کنند و پنج اولویت از سبد محصولات اعلامی را انتخاب نمایند.

مهدی ضیغمی مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت می‌گوید: در این دوره ۶ هزار خودرو عرضه می‌شود و متقاضیان خرید این خودرو‌ها تا روز شنبه ۵ آبان فرصت دارند، مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان نزد یکی از بانک‌های عامل مسدود کنند.
وی افزود: در صورتی که تعداد متقاضیان بیش از خودرو‌های عرضه شده باشد، قرعه کشی انجام می‌شود و اولویت بندی متقاضیان خرید خودرو‌های وارداتی از طریق قرعه کشی انجام می‌شود.

براساس اطلاعیه سامانه یکپارچه خودرو‌های وارداتی؛ در این دوره ۱۹ مدل خودرو وارداتی به متقاضیان عرضه می‌شود که برای ۱۱ نوع خودرو، قیمت قطعی در مبادی ورودی مشخص شده و برای ۸ خودروی دیگر، قیمت مبادی ورودی بصورت علی الحساب تعیین شده است. هزینه‌ها و عوارض قانونی از قبیل: بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده و کرایه حمل، پس از ترخیص به قیمت‌های فوق اضافه می‌شود.

مدیر طرح واردات خودرو وزارت صمت می‌گوید: افراد ۲۴ ساعت بعد از وکالتی کردن حساب می‌توانند در سامانه (http://saleauto.ir) ثبت نام و خودرو مورد نظر خود را انتخاب کنند، شرایط پلاک فعال نیز مانند شرایط قبل است، یعنی برای خودرو با عمر زیر پنج سال که پلاک فعال داشته باشند اعمال می‌شود.

در اطلاعیه وزارت صمت آمده؛ قرارداد‌های فروش می‌بایست صرفاً بر اساس آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو منعقد شود و آن دسته از ثبت نام کنندگان خودرو وارداتی که در مراحل قبل، انتخاب خودرو انجام داده و در صفحه شخصی خود در سامانه گزینه ارسال به خودروساز و یا رزرو (ذخیره) درج شده؛ در این مرحله امکان انتخاب خودرو را نخواهند داشت.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.