برگزاری جشنواره غذای سالم به ارتقای سلامت جامعه کمک می‌کند

خبرآنلاین دوشنبه 30 مهر 1403 - 21:39
شهردار محمدیه گفت: به مناسبت روزجهانی غذا؛ جشنواره غذای سالم در شهر محمدیه با هدف آشنایی شهروندان با تغذیه سالم و ارتقا و افزایش سلامت جامعه برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از قزوین؛ «محمد پیری» شهردار محمدیه در حاشیه برگزاری جشنواره غذای سالم ضمن تبریک روز جهانی غذای سالم اظهارکرد: جشنواره غذای سالم یکی از اقدامات مهم و تاثیر گذار در بین خانواده هاست که در قالب دو فاز در شهرهای محمدیه و مهرگان اجرا می‌شود و مرحله اول آن در روز یکشنبه در بوستان بانوان محمدیه با اسقبال بی نظیر خانواده ها و بانوان هنرمند درزمینه آشپزی برگزار و مرحله دوم نیز روز دوشنبه ۳۰مهرماه در شهر مهرگان برگزار شد.

پیری هدف از برگزاری جشنواره غذای سالم در  شهر محمدیه را آشنایی شهروندان با تغذیه سالم برشمرد وبیان کرد: آشنایی و استفاده از این نوع غذاها، ضمن ارتقا و افزایش سلامت جامعه، درصورت تداوم با ترویج فرهنگ بهره مندی از غذاهای سالم و مفید برای بدن نقش موثری خواهد داشت.

وی عنوان کرد: شهر محمدیه یک شهر پویا و زنده است و با توجه به سکونت اکثر اقوام ایرانی در این شهر، بنابراین ضروری است شاهد مشارکت بیشتر مردم عزیز و فهیم  شهر در مراسم های مختلف مذهبی، فرهنگی و اجتماعی به ویژه این نوع جشنواره ها  باشیم تا ترویج بیشتر هنر و  فرهنگ اصیل این شهر را در برنامه های مختلف تحقق یابد.

 شهردار محمدیه خاطرنشان کرد: در این جشنواره، شرکت کنندگان طبخ انواع غذاهای بومی و محلی و غذای سالم، دمنوش، دسر و سالاد های فصلی را به معرض دید عموم گذاشتند و با استقبال خوب مردم روبرو شد.

 پیری تصریح کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهردر راستای ایجاد نشاط و شادابی شهروندان از هیچ کوشش و تلاشی دریغ نخواهد کرد و در جهت امید آفرینی در شهر و بین شهروندان، برنامه های متنوعی طراحی و در دستور کار قرارداده است.

برگزاری جشنواره غذای سالم به ارتقای سلامت جامعه کمک می‌کند

گفتنی است؛ جشنواره غذای سالم  که به همت واحد فرهنگی - ورزشی شهرداری و با حمایت اعضای شورای اسلامی شهر برگزار شد، با استقبال خوب شهروندان همراه بود و ۵۰نفر شرکت کننده در این جشنواره  به طبخ  و تهیه انواع غذاهای محلی و سنتی ایران اسلامی اقدام کردند و پس از بازدید و ارائه نظر داوران، به نفرات برتر این جشنواره جوایزی اهدا شد.

لازم بذکر است؛ در این جشنواره مسابقات طناب کشی و فوتبال دستی نیز برگزارشد.

46

منبع خبر "خبرآنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.