حالا آنها با نیمار مدعی‌تر از قبل هستند/ العین 4-5 الهلال: بهترین بازی سال آسیا!

ورزش سه دوشنبه 30 مهر 1403 - 22:15
در زیباترین بازی این فصل از لیگ نخبگان که تکرار جدال نیمه نهایی فصل قبل لیگ قهرمانان بود، الهلال در یک دیدار فوق‌العاده تماشایی و بی‌نظیر، توانست با نتیجه پنج بر چهار از سد العین عبور کند.

به گزارش "ورزش سه"، بدون شک این مسابقه، زیباترین دیدار این فصل از لیگ نخبگان آسیا بود و باید افسوس خورد به حال تمامی کسانی که نتوانستند جدال الهلال و العین را تماشا کنند جایی که 9 گل به ثمر رسید و پر بود از اتفاقات و حواشی و در نهایت با پیروزی پنج بر چهار نماینده عربستان به پایان رسید.

ویدئو: 356411

این یک مسابقه عادی نبود چرا که الهلال باید به مصاف تیمی می‌رفت که تنها شکست این تیم طی 65 بازی قبلی را رقم زده بود. جایی که تیم هرنان کرسپو در بازی نیمه نهایی فصل قبل لیگ قهرمانان آسیا توانست در مجموع دو بازی رفت و برگشت الهلال را شکست داده و راهی فینال شود، در نتیجه نماینده عربستان با هدف کسب انتقام وارد زمین مسابقه شده بود.

نخستین موقعیت مهم بازی روی اشتباه سنگربان الهلال به دست آمد. پس از اینکه محمد الربیعی نتوانست توپ را دور کند، سفیان رحیمی مقابل دروازه خالی قرار گرفت و موفق به گلزنی شد ولی به دلیل حضور رحیمی در آفساید این گل رد شد.

در ادامه الهلال موفق شد در دقیقه 26 به گل نخست دست یابد. روی الکساندر میتروویچ به سمت چپ، رنان لودی وارد محوطه جریمه شد و با یک ضربه زمینی پای چپ، دروازه العین را تهدید کرد که شوت او به گوشه دروازه رفت و منجر به گل اول بازی شد.

2097965

العین در دقیقه 39 به گل تساوی رسید. پس از ارسال یک کرنر و توپی که در محوطه جریمه به بازیکنان میزبان رسید، یک پاس به سمت چپ نصیب اریک شد که پاس زمینی او به دهانه دروازه با اثرگذاری سفیان رحیمی وارد دروازه شد تا بازی یک بر یک شود.

2097969

در شرایطی که داور هفت دقیقه وقت تلف شده اعلام کرده بود، الهلال در این زمان دو مرتبه موفق به گلزنی شد. روی یک حرکت از سمت راست، توپ به ژوائو کانسلو رسید و ارسال دیدنی او در دهانه دروازه با ضربه سر سرگئی میلینکوویچ ساویچ به گل دوم آبی‌ها تبدیل شد.

2097968

مرد سال آسیا در دقیقه 5+45 اختلاف را افزایش داد. پاس در عمق تماشایی ناصر الدوسری به سالم الدوسری رسید و در شرایطی که خالد عیسی از دروازه بیرون آمده بود، موفق به دریبل وی شد و توپ را به تور دروازه چسباند.

2097964

در نیمه دوم، العین موفق شد در دقیقه 63 به گل دوم برسد. شوت کودجو لابا پس از اینکه به پای یکی از مدافعان الهلال خورد، در دهانه دروازه به متئوس سانابریا رسید و او به راحتی موفق شد دروازه را باز کند.

2097967

اما الهلال فقط دو دقیقه بعد بعد گل چهارم رسید. پاس پشت پای مالکوم در سمت راست به ساویچ رسید و او توپ را به روی دروازه ارسال کرد که با تأثیرگذاری تماشایی سالم الدوسری، وارد دروازه شد.

2097966

مجدداً دو دقیقه بعد العین به گل دیگری رسید. پس از چند پاسکاری متوالی، توپ به ماتیاس پالاسیوس رسید و او توپ را به سمت چپ برد. سفیان رحیمی با یک حرکت در عرض، وارد محوطه جریمه شد و ضربه اش را روانه دروازه کرد که شوت او حساب کار را چهار بر سه کرد.

2097962

ماراتن تماشایی دو تیم ادامه پیدا کرد. پس از اینکه سالم الدوسری پاس محمد کنو را دریافت کرد، به سمت دروازه پیش رفت و از پشت محوطه جریمه اقدام به شوت زنی کرد که ضربه دیدنی او به گل پنجم الهلال تبدیل شد و مرد سال آسیا توانست در این بازی هت تریک کند.

اما این پایان کار نبود. پس از اینکه سفیان رحیمی در میانه میدان توپ گیری کرد، به سمت دروازه الهلال پیش رفت که در محوطه جریمه با خطاب مدافع الهلال سرنگون شد و داور یک خطای پنالتی به سود میزبان اعلام کرد. خود رحیمی پشت توپ ایستاد و آن را برخلاف جهت حرکت محمد الربیعی به گل تبدیل کرد تا او نیز ضمن ثبت یک هت‌تریک، بازی را پنج بر چهار کند.

2097963

در وقت‌های اضافی که شانزده دقیقه به طول انجامید، العین دو موقعیت بی نظیر داشت. ضربه قیچی برگردان کودجو لابا و ضربه سر کوامه به شکل بسیار خطرناکی از کنار دروازه الهلال به بیرون رفتند.

این بازی فوق العاده تماشایی دیدنی در نهایت با پیروزی پنج بر چهار الهلال به پایان رسید تا این تیم بتواند در سه دیدار ابتدایی خود در لیگ نخبگان به سه پیروزی دست پیدا کند و از الآن ثابت کند که مدعی اصلی کسب عنوان قهرمانی این رقابت‌هاست.

منبع خبر "ورزش سه" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.