عرضه ۶ هزار خودروی وارداتی در دور جدید ثبت‌نام به متقاضیان/ موعد تحویل ۴ ماهه است

رکنا دوشنبه 30 مهر 1403 - 22:19
رکنا:مدیر طرح واردات خودرو با اشاره به عرضه ۶ هزار خودرو وارداتی در دور جدید ثبت‌نام به متقاضیان، گفت: بر اساس آئین‌نامه، حداکثر زمان تحویل خودرو به متقاضیان ۴ ماه است.
عرضه ۶ هزار خودروی وارداتی در دور جدید ثبت‌نام به متقاضیان/ موعد تحویل ۴ ماهه است

به گزارش رکنا: به نقل از وزارت صمت ، «مهدی ضیغمی» مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت، با بیان اینکه ثبت‌نام خودروهای وارداتی از روز چهارشنبه دوم آبان آغاز می‌شود، گفت: متقاضیان تا هفتم آبان مهلت دارند در سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی ثبت نام کنند.

وی افزود: البته متقاضیان خرید این خودروها باید قبل از ثبت‌نام نسبت به بلوکه کردن مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان نزد یکی از بانک‌های عامل اقدام کنند که این فرصت تا روز شنبه ۵ آبان‌ماه به متقاضیان داده شده است.

مدیر طرح واردات خودرو وزارت صمت، درباره سقف قیمت واردات خودرو تصریح کرد: سقف قیمت واردات خودرو تغییری نکرده است.

وی در پاسخ به این پرسش که میزان عرضه خودرو در این دوره چه تعدادی است؟، تاکید کرد: در این دوره ۶ هزار خودرو عرضه می‌شود.

ضیغمی، درباره زمان تحویل خودروها به متقاضیان، هم اینگونه اظهارنظر کرد: بر اساس آئین‌نامه، حداکثر زمان تحویل خودرو به متقاضیان ۴ ماه است.

وی در مورد نحوه عرضه خودروهای وارداتی و اولویت‌بندی آنها خاطرنشان کرد: درصورتی‌که تعداد متقاضیان بیش از خودروهای عرضه شده باشد، قرعه کشی انجام می‌شود و اولویت‌بندی متقاضیان خرید خودروهای وارداتی از طریق قرعه‌کشی انجام می‌شود.

مدیر طرح واردات خودرو وزارت صمت، افزود: در این دوره ۱۱ مدل خودرو وارداتی به متقاضیان عرضه می‌شود و خریداران می‌توانند از طریق سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی از میان خودروهای عرضه شده تا ۵ خودرو را انتخاب کنند.

وی درباره اینکه به نظر می‌رسد سامانه با مشکل مواجه شده است، یادآور شد: سامانه مشکلی ندارد؛ افراد ۲۴ ساعت بعد از وکالتی کردن حساب می‌توانند در سامانه ثبت نام و خودرو مورد نظر خود را انتخاب کنند.

ضیغمی در خصوص شرط پلاک فعال هم گفت: شرایط پلاک فعال مانند شرایط قبل است، یعنی برای خودرو با عمر زیر پنج سال که پلاک فعال داشته باشند اعمال می‌شود.

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.