۱۰ زندانی خطرناک دنیا چه کسانی هستند؟

فرارو سه شنبه 01 آبان 1403 - 02:37
برخی از مجرمان آنقدر خطرناک‌اند که حتی زندان هم محلی امنی برای نگهداری آنها نیست. در این گزارش پرونده ۱۰ زندانی را مرور کرده‌ایم که خطرناک‌ترین زندانیان دنیا لقب گرفته‌اند.
 

برخی از مجرمان آنقدر خطرناک‌اند که حتی زندان هم محلی امنی برای نگهداری آنها نیست. در این گزارش پرونده ۱۰ زندانی را مرور کرده‌ایم که خطرناک‌ترین زندانیان دنیا لقب گرفته‌اند.

۱۰ زندانی خطرناک دنیا چه کسانی هستند؟

ربکا باترفیلد

شاید باورتان نشود اما خطرناک‌ترین زندانی استرالیا یک زن به نام ربکا باترفیلد است. کسی که در سال ۲۰۰۰ پس از حمله وحشیانه به زن همسایه او را با ۳۳ ضربه چاقو به قتل رساند. این زندانی خطرناک حتی به خودش هم نکرد. او پیش از دستگیری با چاقو گلوی خودش را برید و سرش را ۱۰۵ بار به دیوار کوبید تا جایی که قسمتی از جمجمه‌اش شکست. با این حال زنده ماند اما در زندان هم دست به از جنایت برنداشت. او در سال ۲۰۰۳ در حمله‌ای جنون آمیز با چاقوی حکاکی ۳۳ ضربه به هم سلولی‌اش زد و به ۱۲ سال زندان محکوم شد. او همچنین با یک عصا به پزشک زندان حمله کرد و با یک چاقو صورت نگهبان زندان را مجروح کرد. ربکا در زندان تهدید کرد که بعد از آزادی به قتل ادامه می‌دهد و حالا به خاطر ۴۰ حمله خونین به افراد مختلف در یک بیمارستان روانی تحت نظر است.

۱۰ زندانی خطرناک دنیا چه کسانی هستند؟

رابرت مادزلی

رابرت مادزلی قاتلی سریالی است که ادعا می‌کند که صداهایی را در سرش می‌شنود که به او می گوید مردم را بکش. او که به دلیل رفتار بد پدرش، شخصیتی ضد اجتماعی پیدا کرده بود، از سال ۱۹۷۴ تا ۱۹۸۳ جان ۳ نفر را که آزارگر کودکان بودند گرفت. رابرت وقتی به زندان افتاد، دست از جنایت‌هایش برنداشت. او در جنایتی هولناک، یک زندانی را کشت و بخشی از مغز او را خورد تا رسانه‌ها به او قاتل مغزخوار لقب دهند. او قصد داشت جان ۷ زندانی دیگر را هم بگیرد و به همین دلیل از سال ۱۹۸۳، در سلولی در زیرزمین تاریک عمیق زندان ویکفیلد زندانی شده و حتی زندان بان‌ها هم از او می‌ترسند.

۱۰ زندانی خطرناک دنیا چه کسانی هستند؟

چارلز برانسون

چارلز برانسون قاتلی خشن است که جنایت‌های او سال‌ها مردم شرق لندن را به وحشت انداخته بود. جنایت‌های وی از زمانی که ۱۳ساله بود آغاز شد. زمانی که یک باند سرقت و جنایت راه انداخته بود. در سال ۱۹۷۴ زمانی که ۲۲ ساله بود، به جرم جنایات مختلف به زندان افتاد و در همان ابتدا به ۲ زندانی حمله و آنها را به شدت مجروح کرد. شرارت‌های او باعث شد که بارها وی را از زندانی به زندان دیگر منتقل کنند و در سال ۱۹۸۲ به گفته مقامات، ۲۵۰ هزار دلار خسارت به زندان زد و در نهایت در سال ۱۹۹۹ یک سلول ویژه برای او ساخته شد تا خطری برای زندان و زندانیان ایجاد نکند.

۱۰ زندانی خطرناک دنیا چه کسانی هستند؟

رنی آکوبی، کانادا

رنه آکوبی از دوران کودکی دختری خشمگین و خشن بود. درست از همان زمانی که فهمید مادرش وقتی که رمی ۶ماه داشت توسط پدرش به قتل رسیده است. او اولین بار در سال ۲۰۰۰به اتهام قاچاق مواد مخدر و حمله مسلحانه به ۳ سال و نیم حبس محکوم شد. وقتی به زندان افتاد، خشونت‌های بیشتری از خودش نشان داد و چندین بار دست به گروگانگیری زندانیان، زندان‌بان‌ها و حتی پرسنل زندان زد. تا جایی که هر بار به محکومیتش اضافه می‌شد و در نهایت محکومیت او به ۲۱ سال حبس رسید. او یک بار نقشه فرار از زندان را هم برنامه‌ریز کرد که با شکست مواجه شد. او چندین بار هم زندانیان و مقامات زندان را تهدید به مرگ کرد.

۱۰ زندانی خطرناک دنیا چه کسانی هستند؟

ریچارد مک نیر

در ۱۷ نوامبر ۱۹۸۷، ریچارد مک نیر در جریان سرقت از خانه ای در داکوتای شمالی، یک نفر را به قتل رساند و و یک نفر را به شدت زخمی کرد. او پس از دستگیری در ۹ اکتبر ۱۹۹۲ از زندان فرار کرد اما تنها چند ساعت بعد دوباره دستگیر شد. او یک بار دیگر هم از زندان گریخته که این بار تلاش برای دستگیری او ۱۰ماه طول کشید. او در زندان نیز رفتار خشونت‌آمیزی از خود نشان داد و همین باعث شده بود که بیشتر دوران حبس خود را در انفرادی بگذراند.

۱۰ زندانی خطرناک دنیا چه کسانی هستند؟

چارلز کالن، پرکارترین قاتل زنجیره‌ای

چارلز کالن در واقع به عنوان پرکارترین قاتل زنجیره ای در تاریخ آمریکا لقب گرفته است. او وقتی ۹ سال داشت، سعی کرد با نوشیدن مواد شیمیایی خود را بکشد اما زنده ماند. سال‌ها بعد، زمانی که چارلز تبدیل به یک پرستار حرفه‌ای شده بود، جنایاتش را شروع کرد. او از ۱۱ ژوئن ۱۹۸۸ تا ۱۲ دسامبر ،۲۰۰۳ در مجموع، حدود ۴۰۰ بیمار را به قتل رساند. وی که به ۱۸ حبس ابد محکوم شده، یکی از زندانیان خطرناک آمریکار به شمار می‌رود.

۱۰ زندانی خطرناک دنیا چه کسانی هستند؟۱۰ زندانی خطرناک دنیا چه کسانی هستند؟

ریکی دوبوز

ریکی دوبوز که به اتهام قتل در زندان به سر می‌برد در ۱۳ ژوئن ۲۰۱۷، وقتی در حال انتقال به زندان دیگری بود، مرتکب جنایتی هولناک شد. او به همراه یک زندانی دیگر بی سر و صدا، دستبندهای خود در آوردند و ریکی اسلحه یکی از ماموران را گرفت و ۲ نگهبان را به قتل رساند و فرار کرد اما پس از چند روز دستگیر شد. او وقتی دوباره به زندان افتاد تلاش کرد جان خودش را بگیرد که موفق نشد. او یکی از خطرناک‌ترین زندانیان آمریکا بود.

۱۰ زندانی خطرناک دنیا چه کسانی هستند؟

رادنی آلکالا

رادنی آلکالا، خوش تیپ، با ضریب هوشی بالا و بسیار شیک پوش به نظر می‌آمد اما در حقیقت یک قاتل وحشی بود ک از کشتن لذت می برد. او در جریان قتل‌های سریالی خود جان بیش از ۱۳۰ زن و دختر را در سراسر آمریکا در دهه ۱۹۷۰ گرفت. جنایات او به حدی وحشتناک بود که وقتی دستگیر شد، قاضی بدون هیچ سوالی حکم اعدام او را صادر کرد. اما قبل از اینکه آلکالا اعدام شود، در ۲۴ ژوئیه ۲۰۲۱ در زندانی در کالیفرنیا درگذشت.

۱۰ زندانی خطرناک دنیا چه کسانی هستند؟

جوآنا دنهی

در مارس ۲۰۱۳ مردم کمبریج‌شایر انگلستان با یک تراژدی عظیم روبرو شدند. ۳ جسد در گودال‌های خارج از شهر کشف شدند و به دو مرد دیگر به طرز وحشیانه‌ای حمله شده بود که بعدا مشخص شد این جنایات هولناک توسط زنی به نام جوآنا دنهی صورت گرفته است. برنامه جوآنا این بود که در مجموع جان ۹ مرد را بگیرد و همه چیز را برای سرگرمی انجام می‌داد. او اما پس از قتل ۵نفر دستگیر شد و در حین رسیدگی به پرونده‌اش در دادگاه فقط می‌خندید. او در زندان هم دست از خشونت برنداشت و قصد کشتن چند زندانی و حتی مسئولان زندان را داشت که ناکام ماند.

۱۰ زندانی خطرناک دنیا چه کسانی هستند؟

نیکو جنکینز

نیکو جنکینز به خاطر جنایات هولناکی که انجام داده به تحمل ۴۵۰ سال زندان محکوم شده است. او در یکی از قتل‌هایش ۴ نفر را که ماشین او را به خاطر تفریح دزدیده بودند به قتل رساند. او در سن ۷ سالگی، وقتی با یک اسلحه پر به مدرسه رفته بود، بازداشت شد. بعدها جنایات خود را آغاز کرد و وقتی به زندان افتاد هم به یک نگهبان حمله کرد و شورشی در زندان راه انداخت.

منبع: همشهری آنلاین

منبع خبر "فرارو" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.