ساخت پوشش بتنی شناور برای جلوگیری از تبخیر آب

صدا و سیما سه شنبه 01 آبان 1403 - 09:12

ساخت پوشش بتنی شناور برای جلوگیری از تبخیر آب
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، این پوشش بتنی نانوساختار برای جلوگیری از تبخیر آب استخر‌های کشاورزی، دریاچه‌های پشت سد، حوضچه‌های تصفیه آب و فاضلاب، پوشش سطح مخازن روباز نفتی و همچنین پوشش سطح دریاچه‌های تصفیه پساب در صنایع مواد غذایی بسیار مناسب است.

امروزه خشکسالی، تغییر اقلیم و رشد سریع جمعیت منجر به افت سطح سفره‌های آبی زیرزمینی شده و محققان را برآن داشته است تا روش‌هایی برای استفاده بهتر از آب ابداع کنند.

چگالی پوشش‌های بتنی مهار تبخیر نانو ساختار کمتر از آب و بر روی آب شناور است. از جمله مزایای این محصول، جلوگیری از تبخیر آب سطحی استخر‌های کشاورزان کشت آبی تا ۸۰ درصد، دستیابی به کشت پایدارتر، و همچنین زیست‌سازگاری محصول و بازده بالاست.

این محصول فناورانه باتلاش محققان دانشگاه صنعتی اصفهان ساخته و منتخب جایزه ویژه آب در جشنواره ملی فن‌آفرینی شیخ بهایی در سال ۱۴۰۳ شده است.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.