دادگاه‌ صلح در تمام ۱۵ شهرستان استان تهران راه‌اندازی شد

خبرگزاری ایسنا سه شنبه 01 آبان 1403 - 09:27
رئیس کل دادگستری استان تهران از راه‌اندازی دادگاه‌های صلح در تمامی شهرستان‌های استان تهران و افتتاح قریب‌الوقوع اولین مجتمع ویژه دادگاه‌های صلح در پایتخت خبر داد.

به گزارش ایسنا، علی القاصی رئیس کل دادگستری استان تهران از راه‌اندازی دادگاه‌های صلح در تمامی شهرستان‌های استان تهران و افتتاح قریب‌الوقوع اولین مجتمع ویژه دادگاه‌های صلح در شهر تهران خبر داد و گفت: با توجه به تکلیف قانونی موجود، در حال حاضر دادگاه‌های صلح در تمامی ۱۵ شهرستان استان تهران راه‌اندازی شده و در حال حاضر پرونده‌هایی که در صلاحیت دادگاه‌های صلح هستند جهت رسیدگی به این شعب ارجاع می‌شوند.

رئیس کل دادگستری استان تهران ضمن اشاره به پیش‌بینی چهار مجتمع ویژه دادگاه‌های صلح برای شهر تهران با قریب ۱۱۹ شعبه اظهار کرد: با اهتمام و تلاش‌های صورت گرفته ساختمان یک مجتمع ویژه دادگاه‌های صلح تکمیل گردیده و انشالله تا پایان ماه جاری این مجتمع به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: تجهیز و آماده‌سازی ساختمان یک مجتمع ویژه دادگاه‌های صلح در شهر تهران نیز در حال انجام است و تامین ملزومات و تجهیزات برای سه ممجتمع دیگر نیز در دست پیگیری است تا پس از راه‌اندازی این چهار مجتمع پرونده‌های مرتبط با صلاحیت دادگاه‌های صلح در تهران به نحو متمرکز مورد رسیدگی قرار گیرند.

القاصی در پایان از پیش‌بینی حدود ۲۰۰ شعبه دادگاه صلح در تهران خبر داد و اذعان کرد: شورای حل اختلاف نیز با تمرکز بر امر مصالحه و سازش کماکان به فعالیت خود ادامه خواهد داد و در صورتی که امر سازش محقق نشود، پرونده جهت رسیدگی به دادگاه‌های صلح ارجاع خواهد شد.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.