سرفه، آبریزش، خس‌خس سینه و تب،مشکلات رایج کودکان در فصل پاییز است

خبرگزاری مهر سه شنبه 01 آبان 1403 - 09:49
مشهد ـ عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیماری‌های ویروسی در فصل پائیز بیشتر می‌شود و علائم آن در کودکان بیشتر با سرفه، آبریزش بینی، خس خس سینه و تب مشاهده می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، مرجان اسماعیلی، سرفه، آبریزش بینی، خس خس سینه و تب را از جمله مشکلات رایج کودکان در فصل پاییز بیان و اظهار کرد: آلرژی و سرفه خشک هم در شرایط عادی و بدون بروز هیچ گونه مشکلی دیده می‌شود که ناشی از آلرژی فصلی، آلودگی هوا، دود ماشین و غیره است.

متخصص کودکان و نوزادان با بیان اینکه در ویزیت‌های روزانه ۸۰ درصد موارد ویزیت شده دارای این علائم هستند، افزود: از هر ۱۰ نفر هشت نفر از آنها با این مشکلات مواجه هستند که جهت بررسی بیشتر تحت نظر قرار می‌گیرند و درمان‌های دارویی برای آنها آغاز می‌شود.

اسماعیلی حداکثر زمان بهبودی یک بیمار با مشکلات ویروسی را هفت روز بیان و خاطرنشان کرد: بیماری‌های ویروسی در کودکان به‌طور معمول ظرف مدت یک هفته خوب می‌شود و اگر در این فاصله زمانی این مشکل برطرف نشد باید مجدد به پزشک متخصص اطفال مراجعه شود تا مورد بررسی بیشتر و انجام آزمایش‌ها و اقدامات درمانی مورد نیاز قرار بگیرد.

نقش مهم خانواده و مدرسه در سلامت دانش‌آموزان

وی با تأکید بر اینکه بعد از خانواده، مدرسه مهمترین نقش را در سلامت دانش‌آموزان دارد و دانش‌آموز ساعات زیادی را در مدرسه سپری می‌‎نماید و در آنجا رشد می‌یابد و تکامل پیدا می‌کند، گفت: ما با شروع فصول سرد سال به‌طور معمول شاهد شیوع بیشتر بیماری‌های تنفسی و به‌ویژه سرماخوردگی و آنفلوانزا هستیم و از آنجا که یکی از عوامل مهم شیوع این بیماری‌ها تجمع افراد در زیر یک سقف است و این امر در کلاس‌های درس به‌طور طبیعی رخ می‌دهد، لازم است که برخی اقدامات پیشگیرانه و کنترلی در جهت جلوگیری از انتقال بیماری در مدارس و همچنین جلوگیری از ایجاد خلل در برنامه عادی کار دانش‌آموزان در مدارس، انجام شود.

اسماعیلی با توصیه والدین به آموزش دادن بهداشت دست از همان سنین کودکی به فرزندان خود، خاطرنشان کرد: آنها باید یاد بگیرند که هرگاه از بیرون به منزل می‌آیند بلافاصله دست خود را با آب و صابون بشویند و اگر هرگونه حساسیتی هم دارند از حضور در محیط‌های آلوده و همراه یا دود به دور باشند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.