مخالف تغییر متون حوزه هستیم / دروس حوزه باید آزاد باشد

خبرگزاری مهر سه شنبه 01 آبان 1403 - 09:56
مرجع تقلید شیعیان ضمن انتقاد از تغییر متون درسی حوزه‌های علمیه گفت: دروس حوزه‌های علمیه باید آزاد باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت‌الله العظمی حسین نوری همدانی در دیدار با مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با انتقاد از تغییر متون درسی حوزه اظهار کرد: راه ما راه شیخ انصاری و شیخ طوسی و دیگر بزرگان است. من با تغییر متون حوزه به این شکل به طور جدی مخالفم. علمای بزرگ ما همین مسیر را طی کردند.

وی افزود: البته بعضی از مباحث نیاز به تلخیص دارد ولی اینکه بخشی از کتاب حذف و کتاب دیگری جایگزین شود و جای آن کتاب را هم از حیث محتوا پر نکند و امتیاز داده شود، مخالف هستیم. پیش از این هم متذکر شده بودیم.

این مرجع تقلید با تأکید بر اینکه دروس حوزه باید آزاد باشد و هر طلبه‌ای که می‌خواهد درس بخواند در انتخاب درس و استاد آزاد باشد، تأکید کرد: اینکه باید فلان مؤسسه و فلان استاد با فلان مزایا برود، درست نیست. در گذشته اینطور بوده که طلبه وارد قم که می‌شد چند روز درس‌های مختلف می‌رفت و استاد را خود انتخاب می‌کرد و درس و کتاب‌ها هم معلوم بود و در پایان امتحان می‌دادند.

آیت‌الله نوری همدانی در ادامه با اشاره به حضور چند روز قبل خود در مدرسه فیضیه و دارالشفا، از نبود شور و حضور سابق طلاب انتقاد کرد که چه شد که متن حوزه خلوت شده است.

وی با اشاره به این موضوع که حوزه علمیه قم باید پاسخگویی جهان اسلام به ویژه شیعه باشد، تاکید کرد: ان شاء الله با وحدت حوزه را تقویت کنیم. مشکلات را حل کنیم و بدانیم چشم‌های فراوانی به این مرکز دوخته شده است.

این مرجع تقلید ضمن تقدیر از مجمع عمومی جامعه مدرسین خواستار پیگیری مسائل و مشکلات شد.

در ابتدای این دیدار حجت‌الاسلام والمسلمین سلیمانی اردهالی گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های مجمع ارائه کرد و بعضی دیگر از اعضای مجمع پیشنهاد و نکاتی را بیان داشتند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

بیشتر بخوانید