یک عضو شورای شهر: کم آبی سمنان دیگر با صرفه جویی و حفر چاه تامین شدنی نیست

عصر ایران سه شنبه 01 آبان 1403 - 10:21
این عضو پارلمان شهری سمنان با اشاره به افت فشار آب در شهر سمنان گفت: شهروندان سمنانی در این بخش دغدغه جدی دارند و مسوولان استان باید هرچه سریع‌تر برای پاسخگویی به نیاز آبی مردم چاره‌ای بیاندیشند.
یک عضو شورای شهر سمنان معتقد است که کمبود آب شرب شهروندان سمنانی دیگر از محل صرفه‌جویی قابل تامین نیست و هیچ راهی جز انتقال آب نمانده است.
 
به گزارش ایسنا، مجید نظری یکم آبان ماه در جلسه امروز شورای شهر سمنان اظهار کرد: ۳۰۰ هکتار به محدوده شهری سمنان افزوده شده و برای تامین آب ساکنان این مناطق باید چاره‌جویی شود.
 
وی به گزارش این هفته مدیرعامل آب و فاضلاب استان اشاره و تصریح کرد: ایشان اخیرا در دیدار با نماینده ولی فقیه صراحتا اعلام کردند از منظر کارشناسی ، برای تامین آب شرب هیچ راهی جز انتقال آب بین‌حوضه‌ای نیست.
 
وی ادامه داد: دیگر با حفر چاه جدید، صرفه‌جویی در منابع و موارد و راهکارهایی از این دست نمی‌توان آب شرب مورد نیاز شهروندان سمنانی را تامین کرد.
 
این عضو پارلمان شهری سمنان با اشاره به افت فشار آب در شهر سمنان گفت: شهروندان سمنانی در این بخش دغدغه جدی دارند و مسوولان استان باید هرچه سریع‌تر برای پاسخگویی به نیاز آبی مردم چاره‌ای بیاندیشند.
 

انتقاد از طولانی شدن فرآیند تصویب طرح جامع امامزاده یحیی(ع)

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر سمنان با انتقاد از طولانی شدن تصویب و اجرای طرح جامع امامزاده یحیی(ع) سمنان گفت: ۱۰ سال از بحث طرح جامع امامزاده گذشته اما متاسفانه هنوز اتفاق خاصی در این بخش نیفتاده است.
 
وی با بیان اینکه چند دوره شورا گذشته اما این طرح به سرانجام نرسیده افزود: ۱۰ سال برای تصویب یک طرح شهری، زمان زیادی است و مردم در این ارتباط گلایه دارند.
 
رئیس شورای شهرستان سمنان تصویب و اجرای طرح جامع امامزاده یحیی(ع) را از مطالبات شهروندان سمنانی برشمرد و از رئیس شورای شهر خواست: از مدایران اداره کل میراث فرهنگی به عنوان متولی اصلی این طرح برای حضور در صحن شورای شهر دعوت شود.
 
یک عضو شورای شهر: کم آبی سمنان دیگر با صرفه جویی و حفر چاه تامین شدنی نیست
 

کم‌آبی سمنان دیگر با صرفه‌جویی و حفر چاه تامین‌شدنی نیست

نظری ادامه داد: تقریبا همه اعضای شورا در همه دوره‌ها، تصویب و اجرای طرح جامع امامزاده یحیی(ع) را به عنوان یکی از برنامه‌های خود اعلام می‌کنیم، انتظار می‌رود فرآیند این طرح آنقدر طولانی نشود که در شورای دوره هفتم نیز به عنوان یکی از برنامه‌ها اعلام شود.
 
عضو پارلمان شهری سمنان با اشاره به اینکه نبود پارکینگ در برخی مناطق از مشکلات جدی مرکز استان است افزود: در جوار برخی از این مناطق، زمین‌های بایری وجود دارد و اگر جهادکشاورزی همراهی لازم را داشته باشد با تغییر کاربری بخشی از این اراضی بایر می‌توان معضل پارکینگ در این مناطق را مرتفع کرد.
 

شورای شهر برنامه‌محور نیست

نظری از مسوولان جهادکشاورزی خواست: برای رفع دغدغه‌های شهروندان سمنانی در این بخش، با مدیریت شهری سمنان همکاری کنند.
 
این عضو شورا با انتقاد از فقدان یک برنامه راهبردی و پنج‌ساله در مدیریت شهری سمنان گفت: متاسفانه شورای شهر سمنان، برنامه‌محور نیست و حداکثر هنر ما در این حوزه داشتن یک برنامه سالانه است.
 
وی با بیان اینکه قانونگذار مکلف کرده که بودجه شهر باید بر مبنای برنامه تدوین شود گفت: ظرف یکی دو ماه آینده دوباره باید بودجه سال بعد را تدوین و پیشنهاد بدهیم. نبود برنامه راهبردی در سمنان سبب شده که مشکلاتی متوجه برنامه ها و طرح های شهری شود.

منبع خبر "عصر ایران" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.