تجهیز خانه‌های ورزش روستا‌ها براساس آمایش سرزمینی

صدا و سیما سه شنبه 01 آبان 1403 - 10:27

تجهیز خانه‌های ورزش روستا‌ها براساس آمایش سرزمینی

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، شهرام عظیمی در برنامه «سلام خبرنگار»، اظهار داشت: براساس تکالیف قانونی که اسناد بالادستی به ما مکلف کرده اند باید اقداماتی به منظور توسعه ورزش انجام دهیم، معتقدیم عشایر، ذخایر انقلاب هستند به همین علت خدمت به این قشر را معطوف به زمان خاص نمی‌دانیم دائم در حال خدمت رسانی به آن‌ها هستم، اما در مناسبت‌های مختلف از جمله این هفته که مصادف است با هفته تربیت بدنی تجهیز خانه‌های ورزش روستا‌ها و عشایر را در دستور کار قرار دادیم، این خانه‌ها مکانی برای استفاده مردم بزرگ و خونگرم روستا‌ها و عشایر است.

وی گفت: این خانه‌ها به صورتی اداره می‌شود که دهیار روستا مکان را معرفی می‌کند و وزارت ورزش و جوانان براساس تکلیف آن را با اقلام و امکانات ورزشی تجهیز می‌کند.
این اتفاق در بسیاری از استان‌های کشور در حال انجام است. برخی خانه‌های ورزش روستایی نیازمندِ بروزرسانی هستند که در حال انجام آن هستیم.

مدیرکل دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری افزود: در این هفته بسیاری از طرح‌ها مثل زمین چمن مصنوعی را افتتاح کردیم، به عنوان مثال با افتتاح ۲۲ زمین در استان فارس آمار این طرح را به عدد ۷۰ رساندیم. این اتفاقات در طول سال به طور مداوم رقم می‌خورد ولی در هفته تربیت بدنی به صورت ویژه به آن می‌پردازیم.

عظیمی گفت: بر اساس تاکیدات وزیر ورزش روی بحث آمایش سرزمینی؛ خانه‌های ورزشی و روستایی را براساس آمایش سرزمینی تجهیز می‌کنیم. به این معنا که از مدیران ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها و خبرگان شهر‌ها و روستا‌ها برای تجهیز نوع اقلام و امکانات نظرسنجی کردیم یعنی کارگروهی تشکیل دادیم تا براساس نیاز‌ها، درخواست‌ها و مطالبه‌های هر روستا اقدام به تهیه وسایل کنیم.

وی افزود: نیازمندی جنوب کشور با شمال کشور تفاوت‌های زیادی دارد هر چه به سمت شمال کشور می‌رویم باید تشک کشتی تهیه کنیم و این مسئله در بخش‌های دیگر کشور متفاوت است.

مدیرکل دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری گفت: دستورالعمل و آیین نامه خانه‌های روستایی را به طور مجدد به روزرسانی و تنظیم کردیم خوشبختانه وزیر ورزش هم نظر مساعد داشت و از این پس این خانه‌ها براساس آمایش سرزمینی تجهیز می‌شود.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.