نشست «توسعه صنعت غرب کشور» برگزار می‌شود

خبرگزاری ایسنا سه شنبه 01 آبان 1403 - 10:36
دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه از برگزاری اولین نشست هم‌اندیشی توسعه صنعت غرب کشور به میزبانی کرمانشاه خبر داد.

فرهاد مرزی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا، گفت: این نشست یک روزه، دوشنبه(هفتم آبان) در محل خانه صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه واقع در شهرک صنعتی بیستون برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این نشست با حضور اعضاء هیات مدیره، روسا و دبیران خانه صنعت، معدن و تجارت پنج استان غرب کشور شامل کرمانشاه، همدان، کردستان، ایلام و لرستان برگزار می‌شود، افزود: معاون اقتصادی استاندار و جمعی از مدیران دولتی استان کرمانشاه که با حوزه تولید و تجارت در ارتباط هستند نیز در این نشست حضور دارند.

دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه به اهداف برگزاری این نشست نیز اشاره کرد و ادامه داد: قرار است در این نشست هم‌اندیشی درباره توسعه صادرات به کشور عراق با محوریت غرب کشور صورت بگیرد و این استان‌ها در زمینه تولید محصولاتی که در عراق بازار آن وجود دارد، اما اکنون در غرب کشور تولید نمی‌شود، پای کار بیایند.

مرزی با بیان اینکه خانه صنعت، معدن و تجارت کرمانشاه معین خانه‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور برای صادرات به عراق است، اظهار کرد: برگزاری این نشست به میزبانی کرمانشاه گامی در راستای توسعه صادرات به عراق خواهد بود.

وی از تاثیر این نشست بر تقویت حوزه تولید و صنعت استان‌های غرب کشور نیز یاد کرد و افزود: یکی دیگر از رویکردهای این نشست تقویت بخش تولید هریک از استان‌های غرب کشور متناسب با ظرفیت این استان‌ها است، بگونه‌ای که تولیدات این استان‌ها به سمت تکراری شدن پیش نرود و هر استان بر تولید محصولات خاصی که خصوصا امکان تامین مواد اولیه آن را از استان‌های همجوار دارد، بیشتر متمرکز شود.

دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: به علاوه در نظر داریم در صورت موافقت خانه‌های صنعت، معدن و تجارت سایر استان‌های غرب، دبیرخانه این نشست منطقه‌ای را در کرمانشاه تشکیل دهیم و شاهد برگزاری مستمر و دوره‌ای این نشست‌ها باشیم.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.