ورود موج سرما به کهگیلویه و بویراحمد/ کاهش نسبی دما در استان

خبرگزاری مهر سه شنبه 01 آبان 1403 - 10:44
یاسوج_ رییس اداره پیش بینی هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد از ورود سامانه نفوذ موج سرما همراه با کاهش نسبی دما در استان خبر داد.

ولی بهره مند در گفت و گو با خبرنگار مهر، افزود: کاهش محسوس دما بطور میانگین بین ۶ تا ۱۰ درجه با اثر مخاطره افزایش محسوس مصرف نهاده‌های انرژی و خسارت به صنعت کشاورزی را از صبح امروز تا اوایل شنبه در استان خواهیم داشت.

وی با توصیه به تسریع در کشت کلزا در مناطق سردسیر، آغاز تغذیه زمستانه در کندوهای زنبور عسل، تأمین سوخت و سرویس و راه اندازی وسایل حرارتی و کنترل دما و رطوبت و تهویه در گلخانه‌ها، مرغداری‌ها و دامداری‌ها را ضروری دانست.

بهره مند گفت: با توجه به کاهش محسوس دما، محافظت از تأسیسات و سیستم‌های آبیاری تحت فشار و با توجه به پایین بودن دمای سطح زمین، مصرف کودهای اسید آمینه و پتاسه و ترکیبات به صورت غیر مستقیم در بالای تاج درختان جهت مقاوم سازی درختان به سرما، تداوم افزایش رطوبت در مزارع و باغات با هدف تعدیل دمای محیط از طریق انجام آبیاری خارج از نوبت و استفاده از جیره غذایی پر انرژی برای دام و طیور مورد تاکید است.

رئیس اداره پیش بینی هواشناسی استان گفت: با توجه به بررسی نقشه‌های پیش یابی و الگوهای مختلف، جوی از سه شنبه تا اوایل هفته آینده آسمان استان تحت تأثیر امواج ناپایدار ضعیف قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: برای روزهای پنج شنبه و شنبه به لحاظ بارشی وضعیت مطلوب‌تری به نظر می‌رسد.

بهره مند گفت: بنابراین جو غالب استان از امروز تا اوایل هفته بعد صاف تا قسمتی ابری، گاهی با افزایش ابر، در برخی مناطق همراه با بارش پراکنده و وزش باد نسبتاً شدید و کاهش محسوس دما پیش بینی می‌شود.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.