گذر از سال‌ های سخت کم‌ آبی با همدلی و وفاق جمعی

رکنا سه شنبه 01 آبان 1403 - 10:51
رکنا اقتصادی: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران عامل موفقیت این شرکت در سال‌های اخیر را مرهون فضل خداوند متعال و مجاهدت‌های خاموش و تلاش‌های شبانه‌روزی مجموعه آبفای استان تهران برای تامین آب شرب شهروندان دانست و گفت: بدون همدلی و وفاق جمعی گذر از سال‌های سخت کم‌آبی به‌ویژه دو سال اخیر امکان‌پذیر نبود.
گذر از سال‌ های سخت کم‌ آبی با همدلی و وفاق جمعی

به گزارش رکنا، محسن اردکانی در نشست مشترک با مدیرعامل، معاونان و‌ مدیران آبفای منطقه یک شهر تهران، افزود: آمار ذخایر سدهای تهران طی ۱۵ سال گذشته نشان می‌دهد که در ابتدای سال آبی گذشته میزان ذخایر سدهای تهران به کمترین میزان خود رسیده بود، اما به لطف پروردگار از یک سو و تلاش و مجاهدت خاموش همکاران از سوی دیگر، در تامین آب تهران محدودیتی ایجاد نشد.

اردکانی افزود: امسال در چهارمین سال متوالی مدیریت تنش آبی در تهران به سر می‌بریم و از آنجا که بیشترین میزان مصرف آب در محدوده‌های زیر پوشش آبفای منطقه یک رخ می‌دهد، مسئولیت‌های این شرکت برای مدیریت توزیع و مصرف آب سنگین‌تر است.

به گفته اردکانی، محدوده زیرپوشش آبفای منطقه یک تهران به دلیل وضعیت توپوگرافی دارای بیشترین اختلاف ارتفاع است و بیشترین تعداد فشارشکن‌ها در این منطقه وجود دارد؛ از این رو کار در این شرکت با شرایط ویژه‌ای  همراه است که به لطف پروردگار و همچنین با اتکا به توان مدیریتی و نیروی انسانی، این شرکت در مدیریت تنش آبی به خوبی عمل کرده است.

مدیرعامل آبفای استان تهران تاکید کرد: در آغاز سال آبی جاری و در ابتدای فصل سرد نیاز است مجدانه کارها طبق برنامه‌ریزی‌ها انجام شود تا در تابستان آینده مشکلی در پایداری تامین آب رخ ندهد.

او با تاکید بر لزوم انجام فعالیت‌‌های فرهنگی و ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب در کنار اقدام‌های فنی، گفت: مصرف آب نه‌تنها باید با تمهیدات ویژه‌ای در حوزه توزیع آب مدیریت شود، بلکه در حوزه‌ روابط‌عمومی نیز همچنان باید اقدام‌هایی برای جلب مشارکت شهروندان در مصرف درست آب انجام شود.

او ابراز امیدواری کرد: با اقدام‌هایی که در این زمینه در نیمه دوم امسال انجام خواهد شد، هم در حوزه تامین آب و هم در حوزه نصب انشعاب‌های آب و فاضلاب بتوانیم تابستان آینده را نیز با سربلندی و موفقیت پشت سر بگذاریم.

در این نشست، علیرضا اصغری مدیرعامل شرکت آبفای منطقه یک تهران نیز گفت: تاکنون اقدام‌های خوبی در آبفای این منطقه انجام شده است و با توجه به توانمندی نیروی متخصص و سایر ظرفیت‌های این شرکت، تلاش خواهیم کرد افزون‌بر تحقق اهداف و ماموریت‌های شرکت به صورت شایسته، نه‌تنها سطح ارائه خدمات به مشترکان را بالاتر ببریم بلکه در سایر حوزه‌های کاری شرکت، چند گام جلوتر حرکت کنیم.

منبع خبر "رکنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.