رئال‌مادرید و دورتموند؛ تکرار فینال

همشهری آنلاین سه شنبه 01 آبان 1403 - 11:06
تیم‌های فوتبال رئال‌مادرید و دورتموند امشب در لیگ قهرمانان اروپا به مصاف هم می‌روند دو تیمی که در فینال سال گذشته این رقابت‌ها حضور داشتند.

به گزارش همشهری‌آنلاین، امشب هفته سوم لیگ قهرمانان اروپا با برگزاری ۹دیدار آغاز می‌شود و مهم‌ترین مسابقه آن دیدار ۲تیم رئال‌مادرید و دورتموند، فینالیست‌های دوره قبلی این رقابت‌ها خواهد بود. رئال در این فصل منتقدان زیادی دارد و حتی روزنامه مارکا که هوادار این باشگاه است، نوشته: «آنچلوتی هنوز راه‌حلی پیدا نکرده. ۳ماه از شروع فصل می‌گذرد و در این مدت رئال‌مادرید ۱۰بازی در لیگ و ۲بازی در لیگ قهرمانان اروپا داشته ولی هنوز هیچ بازی قانع کننده‌ای انجام نداده است.»

داور این دیدار استوان کواچ است. پیش از این رئال ۲بار با قضاوت این داور بازی کرده که هر مسابقه ۷گل در برداشته است؛ بازی رفت مرحله یک‌هشتم نهایی لیگ قهرمانان در فصل ۲۳-۲۰۲۲ که رئال ۵ بر ۲ لیورپول را شکست داد و بازی رفت نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان ۲۲-۲۰۲۱ که رئال ۴بر۳ مقابل منچسترسیتی باخت.

با اینکه از امباپه زیاد انتقاد می‌شود ولی او این فصل ۸گل با میانگین ۰.۶ گل در هر مسابقه به ثمر رسانده است. اگر او بازی‌های فصل را با این میانگین ادامه بدهد، به ۴۰تا ۵۰گل می‌رسد. فصل گذشته بلینگام تا این مقطع ۱۰گل برای رئال زده بود.

مودریچ در بازی با سلتاویگو به ۲۵۰برد لالیگایی با رئال رسید. علاوه بر این او در این فصل ۳پاس گل در ۵۷۴دقیقه داشته و به یک رکورد دیگر هم نزدیک شده؛ در بین بازیکنان خارجی که بیشترین بازی را برای رئال انجام داده‌اند، بنزما از فرانسه با ۶۴۸بازی رکورددار است و مودریچ از کرواسی با ۵۴۷بازی پشت سر اوست. مارسلو و روبرتو کارلوس برزیلی به‌ترتیب با ۵۴۶و ۵۲۷بازی در رده‌های بعدی هستند، کروس آلمانی هم با ۴۶۵بازی بعد از آنها قرار دارد.

کارلو آنچلوتی تنها مربی تاریخ فوتبال است که ۴بازیکن از ملیت‌های مختلف تحت مربیگری او توانسته‌اند توپ طلا را از آن خود کنند؛ آندری شوچنکو اوکراینی با میلان سال۲۰۰۴، کاکا از برزیل با میلان سال۲۰۰۷، کریستیانو رونالدو از پرتغال با رئال‌مادرید سال۲۰۱۴ و کریم بنزمای فرانسوی با رئال‌مادرید سال۲۰۲۲. به‌احتمال نزدیک به صددرصد وینیسیوس تا چند روز دیگر توپ طلا را می‌برد، توپی را که مدیون این مربی ایتالیایی است؛ آنچلوتی از یک بازیکن اعصاب‌خردکن یک ستاره بزرگ ساخت.

بوروسیا دورتموند در ۷بازی خارج از خانه لیگ قهرمانان اروپا مقابل رئال‌مادرید پیروز نشده (۲مساوی و ۵شکست). آخرین دیدار خانگی آنها که با شکست ۳بر۲ همراه بود، دسامبر۲۰۱۷ برگزار شد. آنها در فینال فصل قبل هم در ومبلی ۲برصفر به رئال باختند. هیچ تیمی در این رقابت‌ها در زمین رئال این همه برای برد انتظار بیهوده نکشیده است.

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.