آماری از رابطه مردم با هیئت/حراست از ستایشگری اهل بیت(ع)

خبرگزاری مهر سه شنبه 01 آبان 1403 - 11:11
بیرجند- رئیس سازمان هیئت‌ها و تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی گفت:۸۰ درصد مردم ایران یا مرتب به هیئت می‌روند و یا اینکه بارها در طول یک سال به هیئت رفته‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مجید باباخانی صبح سه شنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی گفت: بیرجند یک شهر با قدمت و اصیل است که وجود هیئت‌های قدیمی یک نشان فرهنگی مهم برای این شهر محسوب می‌شود.

رئیس سازمان هیئت‌ها و تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی کشور با تأکید بر اینکه ریشه هیئت به مناسک ما برمی گردد، اظهار کرد: هیئت نقطه‌ای است که مردم را به مباحث شرعی و اعتقادی وصل می‌کند و از این جهت از اهمیت فوق العاده ای برخوردار است.

باباخانی ادامه داد: براساس آمار کشوری ۸۰ درصد مردم ایران یا مرتب به هیئت می‌روند و یا اینکه بارها در طول یک سال به هیئت رفته‌اند و ۵۰ درصد مردم نیز بیان داشته‌اند که در یک سال گذشته به یک هیئت کمک مالی کردند.

رئیس سازمان هیئت‌ها و تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه احصاء ما این است که جریان مالی هیئت‌ها ۱۰۰ هزار میلیارد تومان بوده است، افزود: البته این کمک غیر از ایام اربعین است که نشان از اعتقاد قلبی مردم به این نهاد مقدس است.

باباخانی ادامه داد: البته با روش‌های مختلف سرمایه گذاری می‌شود که رابطه سبک و مناسک هیئت با محتوای معنوی هیئت جدا شود که ما را از هدف دور کند.

وی با تأکید بر اینکه نباید بگذاریم که هیئت تبدیل به کالا شود، گفت: یکی از مهمترین اقدامات این است که به سمت کار در سنین نوجوانی برویم و آموزش را از این دوره مهم شروع کنیم که نوجوانان بدانند باید درس از پیشکسوتان و علما بگیرند.

رئیس سازمان هیئت‌ها و تشکل‌های دینی تبلیغات اسلامی با اشاره به اینکه باید از اصل ستایشگری اهل بیت حراست کنیم، یادآور شد: اگر در این ستایشگری جایی با آفت رو به رو شود در ابتدا با محبت و بعد شدت و حتی برخورد قانونی برخورد خواهیم کرد.

باباخانی گفت: برگزاری جلسات هیئت باید به احیای امر اهل بیت (ع) منجر شود و در نهایت مشکل جامعه را از بعد فرهنگی و.. حل کند.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس احیای امر اهل بیت (ع) با تأکید ولی جامعه حضور در جبهه‌ها، در دوره‌ای مواسات و کمک به مؤمنین و امروز نیز بر اساس خواست مقام معظم رهبری هیئت‌های مذهبی به امر جهاد تبیین باید ورود کنند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.