جوانگرایی در تیم‌های ملی و آینده درخشان ورزش بانوان

صدا و سیما سه شنبه 01 آبان 1403 - 11:12
جوانگرایی در تیم‌های ملی و آینده درخشان ورزش بانوان
 
مریم کاظمی‌پور در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، اظهار داشت: در نخستین گام آن چیزی که در حوزه ورزش قهرمانی مورد توجه قرار گرفت، ارتقا دانش فنی مربیان و ایجاد زیرساخت‌های مناسب تخصصی و تلاش برای تامین اعتباراتی بود که فدراسیون‌ها برای زیرساخت‌های تخصصی در حوزه بانوان به آن نیاز دارند.
 
وی بهره‌مندی از نیرو‌های متخصص و فنی در صف و ستاد را بخش مهمی از برنامه‌های این وزارتخانه عنوان کرد و گفت: تا چندی پیش، بیش از ۱۱۰ پست بلاتصدی در استان‌های کشور داشتیم، کارشناسان ورزشی که قرار است عملیات میدانی ورزش بانوان را مدیریت کنند، در همین راستا، در جذب اخیر از طریق آزمون استخدامی و معرفی بنیاد ملی نخبگان در حوزه علوم ورزشی، ۲۶۰ جذب داشتیم که بخش زیادی از این تعداد به بانوان اختصاص داده شد.
 
معاون توسعه ورزش بانوان افزود: تامین منابع انسانی یکی از مهمترین بخش‌های توسعه‌ای منطقی است که هم در ساختار و هم در ارتقا دانش فنی، کمک می‌کند تا به آن چیزی که نیاز داریم با کمک نیروی انسانی متخصص دست پیدا کنیم.
 
کاظمی پور گفت: ۲۰۲ پروژه ورزشی به مساحت ۳۹۰ هزار مترمربع در هفته تربیت بدنی به بهره برداری می‌رسد که بخش قابل توجهی از آن به ورزش بانوان اختصاص داده شده است، در این خصوص ۴ پروژه به صورت ملی و ستادی داریم.
 
وی در خصوص طرح‌های ورزشی افزود: تخصیص‌ها در این بخش با تکیه بر منابع انسانی و نیاز‌های استان‌ها انجام می‌پذیرد به عنوان مثال، هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان، یزد و... جز استان‌هایی هستند که با توجه به تراکم جمعیت و گستره پهناوری استان، تعداد بیشتری از فضای ورزشی برای‌شان پیش بینی شده و خوشبختانه دراین هفته افتتاح و در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.
 
معاون توسعه ورزش بانوان وزارت ورزش ادامه داد: در مقوله توسعه زیرساخت‌ها، قائل به این موضوع هستیم که در احداث پروژه‌های ورزشی باید عدالت محوری و بهره برداری حداکثری مورد توجه ویژه قرار بگیرد.
 
کاظمی پور بیان کرد: در حوزه همگانی بهترین تصمیم این است؛ از منابعی که داریم بدون قید جنسیت بهره‌برداری بهینه را داشته باشیم، اما برای انجام کار حرفه‌ای اختصاصی مثل کمپ‌های تیم ملی؛ تخصیص زیرساخت‌ها و تجهیزات یک فرصت مناسب و نیاز مبرم است که در ساخت و ساز‌ها مورد توجه قرار گرفته است.
 
وی افزود: این موضوع مهم به مدیران کل استان‌ها نیز ابلاغ شده که در تخصیص زیرساخت‌ها و اماکن ورزشی، نگاه عدالت محورانه داشته باشند.
 
مریم کاظمی‌پور در خصوص برنامه‌های توسعه‌ای وزارت ورزش و جوانان در حوزه ورزش همگانی، گفت: جریان سازی انجام شده در این بخش، مستند به آمارِ ورزشکاران سازمان یافته در بخش بانوان، نشان می‌دهد که برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌ها به خوبی اجرایی شده است.
 
معاون توسعه ورزش بانوان افزود: اولین مسئولیت ما در توسعه ورزش همگانی ارتقا سطح سلامتی و کیفیت سبک زندگی زنان کشورمان است در بخش دوم پنجره قهرمانی است که در این راستا، شاهد اتفاقات خوبی بودیم به عنوان مثال جوان شدن تیم‌های ملی، که به خودی خود نوید بخش حضور تیم‌های قدرتمند در رویداد‌های مهم و بزرگ پیش رو است.
 
کاظمی پور همچنین به بیان اقدامات صورت گرفته در بخش ارتقا دانش فنی مربیان و مدیرانی پرداخت که قرار است در آینده هدایت و رهبری ورزش بانوان را برعهده بگیرند.
 
وی گفت: در ادارات کل ورزش و جوانان کشور با همکاری فدراسیون‌ها، دوره‌های آموزشی را به جای برگزاری در تهران، به طور منطقه‌ای در استان‌ها و شهرستان‌ها برگزار کردیم. این اتفاق باعث شده که در این بخش به نتایج بسیار خوبی دست پیدا کنیم.

منبع خبر "صدا و سیما" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.