شعبه دوم بایرن مونیخ در لالیگا

همشهری آنلاین سه شنبه 01 آبان 1403 - 11:17
هانسی فلیک و رابرت لواندوفسکی، تیم فوتبال بارسلونا را به ماشین گلزنی تبدیل کرده‌اند.

به گزارش همشهری‌آنلاین، هانسی فلیک تیم بارسلونا را به شعبه دوم بایرن‌مونیخ تبدیل کرده و حالا آنها همه بازی‌ها را پرگل می‌برند. پیروزی ۵ بر یک مقابل سویا در آستانه بازی فرداشب لیگ قهرمانان که با تیم سابق همین مربی – بایرن‌مونیخ- برگزار می‌شود، حاوی خبرهای خوب دیگری هم بود، ازجمله بازگشت گاوی به زمین فوتبال پس از ۳۴۹روز و بستن بازوبند بر بازوی این بازیکن جوان.

آبی اناری‌ها در ۱۰بازی ۳۳بار دروازه حریفان را باز کرده‌اند. در ۲۸سال اخیر این نخستین بار است که بارسا تا پایان هفته دهم این همه گل می‌زند؛ اتفاقی که در دوران مسی و مثلث MSN هم دور از دسترس بود. آخرین بار در فصل
۹۷-۱۹۹۶ بود که بارسایی‌ها تا هفته دهم ۳۳گل زده بودند. در آن فصل سرمربی بارسا بابی رابسون کبیر و محبوب بود و رونالدو نازاریوی ۲۰ساله دقیقا به اندازه این فصل لواندوفسکی گل زده بود؛ ۱۲گل در ۱۰هفته اول. بارسا در ۱۲بازی این فصل در همه رقابت‌ها ۳۹گل وارد دروازه حریفان کرده است.

سرمربیانی که پس از ۱۰بازی اول لالیگا در قرن بیست‌ویکم، تیمشان بیشترین گل را به ثمر رسانده‌اند: پپ گواردیولا ۳۴گل، زین‌الدین زیدان ۳۴گل و هانسی فلیک ۳۳گل.

لواندوفسکی با ۲گلی که در این بازی زد، به سومین گلزن برتر تاریخ ۵لیگ بزرگ اروپا تبدیل شد و از گرد مولر افسانه‌ای جلو زد؛ لیونل مسی با ۴۹۶گل، کریستیانو رونالدو با ۴۹۵، جیمی گریوز با ۳۶۶ و روبرت لواندوفسکی با ۳۶۶گل برترین‌ها هستند.

لوا در بازی‌های لیگ ۲۳۸گل برای بایرن، ۷۴گل برای دورتموند و ۵۴گل برای بارسا زده.

مهاجم لهستانی ۷گل در ۳بازی اخیرش برای بارسا به ثمر رسانده. هانسی فلیک در جواب این سؤال که آیا بازی فرداشب دوئل بین لواندوفسکی و هری کین است، گفت: «بازی روز چهارشنبه مقابل بایرن یک نبرد شخصی بین بازیکنان نیست بلکه یک نبرد تیمی است.» اسلاوکو وینچیچ از اسلوونی داور این مسابقه است. ۲سال پیش بارسا با این داور یک بر صفر به اینتر باخته بود. بایرن با او یک برد و یک مساوی دارد.

اریک گارسیا حین گرم کردن مصدوم شد ولی آنسو فاتی برای اولین‌بار از ‌ماه مه۲۰۲۳ در ترکیب اصلی آبی‌اناری‌ها قرار گرفت. فاتی آن روز در بازی با مایورکا دبل کرده بود.

رافینیا سومین بازیکن در ۵لیگ برتر اروپایی است که بعد از کول پالمر و محمد صلاح، این فصل بیش از ۵گل و ۵پاس گل ثبت می‌کند.

یامال برای دومین فصل پیاپی مجموع گل و پاس‌ گل‌های خود را در لالیگا دو رقمی کرد. (۴گل و ۶پاس گل).

منبع خبر "همشهری آنلاین" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.