نور چشم برانکو به پرسپولیس لینک شد

گسترش نیوز سه شنبه 01 آبان 1403 - 11:17
سرخپوشان تهرانی علی رغم ارائه نمایش مطلوب برابر تیم السد قطر، متحمل شکست دیگری در لیگ نخبگان آسیا شد تا کار صعود به مرحله بعد دشوار شود. گاریدو در پایان بازی ضمن تمجید از عملکرد شاگردانش، تیم خود را مستحق پیروزی دانست. فارغ از این بحث و تلخی شکست اخیر، یک خبر غافلگیرکننده و خوب، حال طرفداران پرسپولیس را خوب کرد. کارهای مربوط به مذاکرات در مرحله نخست به خوبی پیش رفته و ستاره محبوب برانکو ایوانکوویچ برای قرمزپوش شدن تمایل بالایی دارد.

گسترش نیوز - سهیل مافی: شاگردان گاریدو در هفته سوم رقابت های لیگ نخبگان آسیا در قطر به مصاف تیم السد رفتند. این بازی به میزبانی السد و در ورزشگاه جاسم بن حمد در ساعت ۱۹:۳۰ به وقت تهران آغاز شد.

پرسپولیس در این مسابقه از داشتن بازیکنانی نظیر محمدحسین کنعانی زادگان، ایوب العملود و اوستون اورونوف محروم بود و این موضوع روی کیفیت بازی سرخ ها کمی تا قسمتی موثر واقع شد. مرتضی پورعلی گنجی، فرشاد فرجی و وحید امیری جایگزین نفرات غایب شدند و از قضا عملکرد خوبی هم داشتند.

تیم مهمان شروع خوبی در این بازی داشت و فرصت های گلزنی مطلوبی نیز روی دروازه السد ایجاد کرد اما تلاش های پرسپولیس در نیمه اول ثمری نداشت. السدی ها روی خلاقیت اکرم عفیف حساب ویژه ای بازکرده بودند و سرانجام در دقیقه ۴۷ و روی ارسال این ستاره ملی پوش، قفل دروازه پرسپولیس شکست و نماینده ایران از حریفش عقب افتاد. متئوس اوریبه روی یک فرصت طلبی دروازه الکسیس گندوز را باز کرد تا شاگردان فلیکس سانچز با برتری یک گله به رختکن بروند.

خوان کارلوس گاریدو در نیمه دوم تغییراتی در ترکیب پرسپولیس لحاظ کرد تا به گل تساوی دست پیدا کند. نفراتی نظیر سهیل صحرایی، سروش رفیعی، فرشاد احمدزاده و عیسی آل کثیر وارد زمین شدند اما علی رغم تلاش های فراوان، دروازه میزبان باز نشد.

پرسپولیس موقعیت های خیلی خوبی روی دروازه السد به وجود آورد و در نیمه دوم فوتبال خود را به حریف قدرتمندش دیکته کرد. واکنش های خوب مشعل برشام و عملکرد خوب خط دفاعی السد، مانع از به گل رسیدن پرسپولیس در طول ۹۰ دقیقه بازی شد. البته بدشانسی های بسیاری هم نصیب سرخپوشان شد و تیرک دروازه نیز در لحظات پایانی اجازه گلزنی به کاپیتان پرسپولیس را نداد.

پرسپولیس-در-قطر

امیدها کمرنگ شد

قرمزهای پایتخت با یک امتیاز در رده دهم جدول دوازده تیمی لیگ نخبگان آسیا قرار دارد و این وضعیت بد منجر به پیچیده شدن معادلات صعود به دور بعدی رقابت ها شده است. پرسپولیس برای رفتن به مرحله بعد، نباید هیچگونه لغزشی داشته باشد و با کسب پیروزی های متوالی نتایج سابق را جبران کند.

خوان کارلوس گاریدو شب سخت و عجیبی را برابر السد در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه سپری کرد و اعتراضات فراوانی نیز به نوع قضاوت داور مسابقه داشت. گاریدو که در شب فرصت سوزی فورواردهای پرسپولیس، دومین باخت خود در فصل جاری را تجربه کرد، در کنفرانس خبری به داوری معترض شد و بر این باور بود که کمک داور ویدیویی هیچ وقت به یاری تیمش نمی‌آید.

خوان کارلوس گاریدو موقعیت‌های از دست رفته تیمش برابر السد قطر را باورنکردنی دانست. خوان کارلوس گاریدو شب پرفشاری را مقابل السد در ورزشگاه جاسم بن حمد دوحه تجربه کرد. او که در شب بدشانسی مهاجمانش دومین شکست دوران حضور در پرسپولیس را پذیرفت در کنفرانس خبری پاسخگوی سوالات خبرنگاران بود. گاریدو در صحبت‌هایش به داوری اعتراض کرد و معتقد بود کمک داور ویدیویی هیچ وقت به نفع آنها نظر نمی‌دهد.

میلاد-محمدی

گاریدو، سرمربی باشگاه پرسپولیس در کنفرانس خبری پس از بازی اظهار کرد: «با وجود اینکه خوب بازی کردیم ولی بازی را باختیم. اگر بخواهم یک چیز درباره آنالیز بگویم خیلی موارد زیادی وجود داشت و فکر می‌کنم ما بازی خیلی خوبی انجام دادیم و پرس خوبی داشتیم و پرس خیلی بالایی داشتیم. به بازیکنان السد شانس ندادیم و خیلی با پرستیژ بازی کردیم و موقعیت‌هایی داشتیم که گل بزنیم.»

فارغ از این شکست آسیایی و روند خوب سرخپوشان در بازی های داخلی، یکی از موضوعاتی که این روزها هم کارشناسان فوتبال و پیشکسوتان باشگاه و هم طرفداران پرسپولیس در رابطه با آن به مباحثه می پردازند، به ضعف های خط میانی مربوط می شود. پرسپولیس هر طور که بود مجوز بازی سرلک را برای فصل جدید گرفت تا در کنار ریگی یک خط هافبک قدرتمند داشته باشد اما اوضاع آنطور که پیش بینی می شد، پیش نرفت.

پرسپولیس در این پست سلمانی از مصدومیت بازگشته را نیز دارد اما یاسین از شرایط آرمانی خود به دور است و نمی توان این حقیقت را انکار کرد. با تصمیم گاریدو و در لحظات پایانی نقل و انتقالات تابستانی، سعید مهری به عنوان یک هافبک باکس تو باکس به جمع سرخپوشان اضافه شد اما پُر واضح است که سعید در نقش یک بازیکن ثابت نمی تواند در پرسپولیس ایفای نقش کند. با تمام این تفاسیر، نیاز به یک هافبک، یک رهبر و یک بازیکن باتجربه در خط میانی حس می شود و گاریدو نیز حداقل از عملکرد کلی تیمش برابر تیم های تاپ کلاس متوجه این مسئله شده است.

شکار بزرگ در زمستان

در مقطع نقل و انتقالات تابستانی صحبت هایی برای بازگشت احمد نوراللهی مطرح شده بود که مذاکرات قبل به نقطه دلخواه نرسید. حالا گفته می شود که دور جدیدی از مذاکرات باشگاه پرسپولیس با احمد نوراللهی از سر گرفته شده است. ستاره تیم الوحده طی ماه های گذشته و به سبب اختلافات با امیر قلعه نویی، از تیم ملی دور شده است و احتمالا تا زمانی که ژنرال روی نیمکت باشد، راهی به تیم ملی پیدا نخواهد کرد.

ستاره ۳۱ ساله باشگاه الوحده دوران بسیار خوب و پرافتخاری را همراه با پرسپولیس سپری کرد و زیر نظر برانکو ایوانکوویچ نمایش های درخشانی در ترکیب قرمزها ارائه داد. او از ارکان اصلی تیم قدرتمند برانکو بود و با عملکرد خوبش خیلی زود لباس تیم ملی را نیز پوشید. شنیده های گسترش نیوز حکایت از آن دارد که احمد نور چراغ سبز خود را به رضا درویش نشان داده است و این امکان وجود دارد که وی اولین بمب زمستانی پرسپولیس لقب گیرد.

احمد-نور

در صورت تمایل به پیگیری اخبار روز ورزشی و آخرین تحولات در فوتبال ایران، سرویس ورزشی پایگاه خبری گسترش نیوز را دنبال کنید.

کدخبر: 338698 سهیل مافی

منبع خبر "گسترش نیوز" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.