الحاق فرودگاه رشت و چند شهر صنعتی به محدوده منطقه آزاد انزلی

خبرگزاری ایسنا سه شنبه 01 آبان 1403 - 11:25
نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی در خصوص تصویب طرح توسعه منطقه آزاد انزلی گفت: منجربه این طرح حدود ۲۰۰۰ هکتار برخی پادگان‌ها و جنگل‌ها از محدوده منطقه آزاد خارج و به جای آن فرودگاه رشت، شهرهای صنعتی سپیدرود رشت، خمیران و ضیابر به این طرح اضافه شدند.

جبار کوچکی‌نژاد امروز در گفت‌وگو با رسانه‌ها در خصوص تصویب طرح توسعه منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: بعد از حکمی که دیوان عدالت اداری در رابطه با حذف مناطق روستاهای خشکبیجار و لشت نشاء از محدوده منطقه آزاد انزلی صادر کرد، عملا بسیاری از سرمایه گذاران که در این مناطق سرمایه گذاری کرده بودند، دچار ضرر و زیان شدند.

وی افزود: با پیگیری‌های متعدد سرانجام دولت در مجلس دهم لایحه‌ای را ارائه کرد و توانستیم مجدد مناطقی را تا زیباکنار به محدوده منطقه آزاد اضافه کنیم، منجربه این طرح حدود ۲۰۰۰ هکتار برخی پادگان‌ها و جنگل‌ها از محدوده منطقه آزاد خارج و به جای آن فرودگاه رشت، شهرهای صنعتی سپیدرود رشت، خمیران و ضیابر به این طرح اضافه شدند.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح توسعه منطقه آزاد انزلی مسیر خود را طی کرده است و پس از تائید شورای نگهبان این مناطق که قبلا جزو منطقه آزاد انزلی بودند و با حکم دیوان عدالت اداری از محدوده منطقه خارج شده بودند، مجدد جزو منطقه آزاد می‌شوند.

کوچکی‌نژاد تصریح کرد: شهر صنعتی سپیدرود با وجود ظرفیت‌هایی که دارد می‌تواند بستر خوبی برای سرمایه‌گذاران باشد، علاوه بر این تردد خودروهای پلاک منطقه بدون محدودیت در کل استان انجام می‌شود.

انتهای پیام

منبع خبر "خبرگزاری ایسنا" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.