ادعای اسموتریچ: بازگشت به شهرک‌سازی در غزه ضامن امنیت اسرائیل است

خبرگزاری مهر سه شنبه 01 آبان 1403 - 11:30
وزیر دارایی رژیم صهیونیستی ضمن اشاره تلویحی به لزوم سیطره صهیونیست‌ها بر نوار غزه ، اظهار داشت که امنیت این رژیم بدون استقرار شهرک‌های صهیونیستی در این منطقه امکان‌پذیر نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی، مدعی شد که غزه بخشی از سرزمین‌های رژیم صهیونیستی است و امنیت بدون شهرک‌سازی در این منطقه امکان‌پذیر نخواهد بود.

اسموتریچ، شب گذشته (دوشنبه) در سخنانی پیش از شرکت در کنفرانسی درباره شهرک‌سازی که در اطراف نوار غزه برگزار شد، گفت: «درس اصلی که در سال گذشته آموختیم این است که هر کجا شهرک‌سازی وجود دارد، امنیت هم وجود دارد و هر جا شهروندان حضور دارند، نیروی نظامی هم هست. تردیدی وجود ندارد که ارتش برای مدت طولانی بر نوار غزه کنترل خواهد داشت تا خطرات نهفته در این منطقه را از بین ببرد و امنیت را برای شهروندان اسرائیل فراهم کند.»

وی ادامه داد: «همه می‌فهمند که بدون وجود شهرک‌نشینان نمی‌توان ارتش را برای مدت طولانی در این منطقه نگه داشت. به همین دلیل، باید حضور یهودیان در غزه تقویت شود و شهرک‌سازی پیشرو و قدرتمند دوباره احیا گردد.»

اسموتریچ همچنین ادعا کرد که در سال جاری «اشتباه بزرگ» خروج رژیم صهیونیستی از شهرک‌های «گوش قطیف» در غزه اصلاح خواهد شد.

لازم به ذکر است که صدها نفر از صهیونیست‌های راست‌گرا، روز گذشته (دوشنبه) در کنفرانسی نزدیک به نوار غزه حضور یافتند و خواستار از سرگیری فعالیت‌های شهرک‌سازی در «هر وجب» از نوار غزه شدند.

این در حالی است که از هفتم اکتبر ۲۰۲۳، غزه تحت حملات سنگین و جنایات نسل‌کشی رژیم صهیونیستی قرار دارد.

این کنفرانس تحت عنوان «آمادگی برای بازگشت به شهرک‌سازی در غزه» در منطقه‌ای که ارتش رژیم صهیونیستی آن را به عنوان منطقه نظامی بسته اعلام کرده بود، در نزدیکی شهرک صهیونیستی بئری و در مجاورت نوار غزه برگزار شد.

این کنفرانس به دعوت حزب لیکود (راست‌گرا) به رهبری نخست‌وزیر بنیامین نتانیاهو برگزار شد. علاوه بر آن، وزرا، نمایندگان و فعالانی از سایر احزاب راست‌گرای صهیونیستی نیز در آن حضور داشتند.

به گفته رسانه رسمی پخش رژیم صهیونیستی، از جمله وزرایی که در این کنفرانس شرکت کردند، بتسلئیل اسموتریچ (دارایی)، اسحاق گولدکنوف (مسکن)، ایتمار بن گویر (امنیت ملی)، میکی زوهر (ورزش)، حاییم کاتس (رفاه) و عمیحای شیکلی (امور مهاجرت) بودند.

علاوه بر این، وزرای دیگری همچون اسحاق واسرلاوف (توسعه جلیل و نقباوریت استروک (شهرک‌سازی)، عیدیت سیلمان (حفاظت از محیط‌زیست)، می گولان (برابری و زنان)، شلومو کارعی (ارتباطات) و عمیحای الیاهو (میراث) نیز در این کنفرانس حضور داشتند.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.