سود دولتی حاصل از معادن خرج بازسازی معادن شود

خبرگزاری مهر سه شنبه 01 آبان 1403 - 11:33
نماینده مردم هشترود در مجلس گفت: از دولت خواهشمندیم که حداقل حقوق دولتی را برای بازسازی معادنی که مشکل دارند و بازسازی مناطقی که معدن وجود دارد خرج کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر، فرامرز شهسواری در نشست علنی امروز (سه‌شنبه، ۱ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی ضمن ارز تسلیت به خانواده‌های حادثه دیدگان معدن ذغال سنگ طبس گفت: واقعاً جای تأسف دارد و از دولت و وزارت صمت استدعا داریم ایمنی معادن را رعایت کنند، باید گفته شود اکثر مناطق معادن در مناطق محروم و جاهای کمبرخوردار ایجاد شده است و ایمنی این‌ها نیز رعایت نشده است.

وی افزود: شهرستان هشترود نیز دارای معادن زیادی نیز است و ما هم از این حوادث بسیار دیدیم و متأسفانه رسیدگی در این رابطه هم صورت نگرفته است. از مسئولان دولتی و وزارت صمت خواستاریم ایمنی معادن را بررسی و رسیدگی کنند. به بیمه‌های کارگران و حقوق کارگرانی که در معادن هستند رسیدگی شود.

شهسواری عنوان کرد: اگر در این معدن مجدد شروع به کار شود جای تأسف دارد زیرا پاکسازی اساسی در این معدن صورت نگرفته است، یکی از مشکلاتی که در معادن است سود دولتی بوده و سود دولتی که از قبل معادن به خزانه واریز می‌شود برای مناطقی که معادن وجود دارد بر نمی‌گردد، لذا از دولت خواهشمندیم که حداقل حقوق دولتی را برای بازسازی معادنی که مشکل دارند و بازسازی مناطقی که معدن وجود دارد خرج کنند و به وزرای اقتصاد، صمت و ریاست جمهوری هم تذکر دادیم که در این رابطه رسیدگی کنند./

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.