حقوق گمرکی دارو و کالاهای اساسی کاهش یافت

خبرگزاری مهر سه شنبه 01 آبان 1403 - 11:35
بر اساس لایحه بودجه ۱۴۰۴، حقوق گمرکی شیرخشک مخصوص اطفال و مواد اولیه آن، کالاهای اساسی، نهاده‌های دامی و کشاورزی به یک درصد کاهش یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، لایحه بودجه ۱۴۰۴ امروز سه شنبه اول آبان ۱۴۰۳ تقدیم مجلس شورای اسلامی شد.

بر اساس شناسه بودجه‌ای ۷۰۴۱۱ بند (ذ) آمده است؛ به منظور حمایت از تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان به دولت اجازه داده می‌شود: در سال ۱۴۰۴ حقوق گمرکی واردات دارو، مواد اولیه دارو، ملزومات مصرفی پزشکی که به تشخیص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فاقد مشابه تولید داخل است و شیرخشک مخصوص اطفال و مواد اولیه آن، کالاهای اساسی، نهاده‌های دامی و کشاورزی به یک درصد (۱ درصد) کاهش دهد. فهرست شناسه (کد) تعرفه‌های موضوع این بند یک ماه از لازم‌الاجرا شدن این قانون، توسط سازمان برنامه و بودجه کشور و با همکاری وزارتخانه‌های امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تهیه و به تصویب هیئت وزیران می‌رسد.

همچنین تا زمان تصویب فهرست جدید، فهرست مصوب سال ۱۴۰۳ مبنای عمل است.

۲. حقوق گمرکی تمامی ماشین آلات و تجهیزات (با رعایت ماده ۳ قانون جهش تولید دانش بنیان)، قطعات، مواد اولیه و واسطه‌ای تولیدی را به دو درصد (۲ درصد) کاهش دهد.

منبع خبر "خبرگزاری مهر" است و موتور جستجوگر خبر تیترآنلاین در قبال محتوای آن هیچ مسئولیتی ندارد. (ادامه)
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت تیترآنلاین مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویری است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هرگونه محتوای خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.